Der kom en besked til mit system, om at der var en vigtig opdatering til Firefox.
Den installerede jeg så. Men siden har Firefox ikke fungeret. Når jeg forsøger at starte det, sker der intet på skærmen, men når jeg vil lukke maskinen, kommer der en besked om, at Firefox-bin kører, men ikke svarer.
Jeg har så prøvet af gå ind i Synaptic og afinstallere/geninstallere alt, hvad der står Firefox på, men det blev det ikke bedre af.
Jeg har måske fået en fejlbehæftet fil ind i systemet?
Men hvordan får jeg fat på en bedre, når jeg ikke har nogen browser? (dette her skriver jeg fra mit arbejde).
Eller er der andre ideer?
Nogen, der kan hjælpe mig?
Firefox gået ned (løst)
-
- IRC nickname: Gammelfar
- Geografisk sted: Skørping
Firefox gået ned (løst)
Senest rettet af Gammelfar 8. jul 2010, 17:08, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Firefox gået ned
Hejsa,
Sikke noget rod. Efter en opdatering skal Firefox genstartes for at opdateringen kan træde i kraft. I den forbindelse ser det ud til at firefox-bin har hængt, og så sker der dette, som du har oplevet. Den nemme løsning er selvfølgelig at dræbe firefox-bin processen, så starter Firefox som normalt.
Jeg ved ikke lige hvordan din status er lige nu, så vi må prøve at starte et sted. Hvis du har Firefox installeret så gå i terminalen og fyr denne kommando af:
<Enter>
<Enter>
så systemet lige bliver ajourført.
Er der stadig problemer så skriv igen, og gerne helt præcis med fejlmeddelelser og hvad du har gjort m.m.
Sikke noget rod. Efter en opdatering skal Firefox genstartes for at opdateringen kan træde i kraft. I den forbindelse ser det ud til at firefox-bin har hængt, og så sker der dette, som du har oplevet. Den nemme løsning er selvfølgelig at dræbe firefox-bin processen, så starter Firefox som normalt.
Jeg ved ikke lige hvordan din status er lige nu, så vi må prøve at starte et sted. Hvis du har Firefox installeret så gå i terminalen og fyr denne kommando af:
Kode: Vælg alt
killall firefox-bin
Kode: Vælg alt
sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade
så systemet lige bliver ajourført.
Er der stadig problemer så skriv igen, og gerne helt præcis med fejlmeddelelser og hvad du har gjort m.m.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Når du fjerner programmet via synoptic så husk af fjern dem fuldstændigt.
Hvis der stadig er problemer efter du også Har prøvet det så prøv at sletter .mozilla maden fra din hjemmemappe, her skal du lige trykke vis skjulte filer før at se den.
Hvis der stadig er problemer efter du også Har prøvet det så prøv at sletter .mozilla maden fra din hjemmemappe, her skal du lige trykke vis skjulte filer før at se den.
-
Desværre.
Da jeg skrev "killall firefox-bin", svarede maskinen "no proces found".
Da jeg så skrev "sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade", skete der en hel masse - men herefter var situationen den samme som før.
Dvs: Jeg klikker på Firefox-ikonet, den lille ring kører rundt et stykke tid og forsvinder så, uden at Firefox har vist sig.
Når jeg herefter prøver at lukke ned, får jeg beskeden: Et program kører stadig, firefox-bin (svarer ikke).
Altså ligesom i går.
Med venlig hilsen
Da jeg skrev "killall firefox-bin", svarede maskinen "no proces found".
Da jeg så skrev "sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade", skete der en hel masse - men herefter var situationen den samme som før.
Dvs: Jeg klikker på Firefox-ikonet, den lille ring kører rundt et stykke tid og forsvinder så, uden at Firefox har vist sig.
Når jeg herefter prøver at lukke ned, får jeg beskeden: Et program kører stadig, firefox-bin (svarer ikke).
Altså ligesom i går.
Med venlig hilsen
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Fik du prøvet :
AJenbo skrev:Når du fjerner programmet via synoptic så husk af fjern dem fuldstændigt.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Minsandten om ikke det fungerer...
Jeg har godt nok mistet alle mine bogmærker, men det finder jeg jo nok ud af igen.
Tak for hjælpen!
Hilsen Gammelfar
Jeg har godt nok mistet alle mine bogmærker, men det finder jeg jo nok ud af igen.
Tak for hjælpen!
Hilsen Gammelfar
-
- Admin
Re: Firefox gået ned (løst)
Nu når du har fået dine bogmærker på plads igen, kan du jo lave en kopi af .mozilla og gemme den i en anden mappe, så kan du bruge den backup, til hvis det samme problem skulle komme igen.
Jeg har selv en backup af .mozilla, men det er også fordi jeg er en pilfinger, og så skal det jo gå galt en gang i mellem
Jeg har selv en backup af .mozilla, men det er også fordi jeg er en pilfinger, og så skal det jo gå galt en gang i mellem
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
christian.arvai skrev:Nu når du har fået dine bogmærker på plads igen, kan du jo lave en kopi af .mozilla og gemme den i en anden mappe, så kan du bruge den backup, til hvis det samme problem skulle komme igen.
Jeg laver jævnligt en sikkerhedskopi af mine bogmærker .... bogmærker > arranger bogmærker > funktioner > sikkerhedskopier ... så gemmes bogmærkerne i en json. fil, som kan importeres samme vej igennem bogmærker funktionen.
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
-
- Admin
Det er også muligt at bruge ubuntu one eller Xmark (https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/2410/), til at lave automatisk back up, dette kan samtidig bruges til at synkronisere bogmærker mellem flere maskiner.
Edit er sansyneligvis også muligt at genskabe dine bogmæker fra .mozila mappen.
se efter .mozilla/firefox/xxxxxxxx.default/bookmarks.html hvis ikke du har slette mappen helt
Edit er sansyneligvis også muligt at genskabe dine bogmæker fra .mozila mappen.
se efter .mozilla/firefox/xxxxxxxx.default/bookmarks.html hvis ikke du har slette mappen helt
-
- Admin
Men nu rækker min "pilfingerhed" en del længere en bogmærkerne, så det er lige så meget for at sikre min opsætning og tilføjelser, at jeg tager backup af hele den mappe.
-
- Admin
Var også med rettet mod Gammelfar og ændre der kunne bruge det til noget