Sputnik og Ubuntu?
-
Sputnik og Ubuntu?
Hej.
Har dimset lidt med Firefox og Moonlight, men kan ikke få det til at fungere.
Findes der virkelig stadig ikke en måde at få det til og virke på?
Har googlet og søgt.. Unden held. Kan ikke finde noget opdateret om det.
Tak på forhånd.
Har dimset lidt med Firefox og Moonlight, men kan ikke få det til at fungere.
Findes der virkelig stadig ikke en måde at få det til og virke på?
Har googlet og søgt.. Unden held. Kan ikke finde noget opdateret om det.
Tak på forhånd.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Sputnik og Ubuntu?
Hejsa,
Desværre er Sputnik sovset ind i DRM befængt Silverlight, så det kan ikke virke på Linux. Det du kan gøre er at installere Windows i VirtualBox og bruge IE ad den vej.
Desværre er Sputnik sovset ind i DRM befængt Silverlight, så det kan ikke virke på Linux. Det du kan gøre er at installere Windows i VirtualBox og bruge IE ad den vej.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Okay, så jeg er nød til at installere VirtualBox og derefter Windows i "boxen" ?
Er det korrekt?
Er det korrekt?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Ja, pt er det den eneste mulighed der er, for selve Ubuntu kan som sagt ikke modtage Sputnik.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Det er da bare for dårligt af TV2..
christian.arvai / Warhawk
Jeg takker for jeres hjælp
christian.arvai / Warhawk
Jeg takker for jeres hjælp
-
- Admin
Klag til TV2 over den manglende understøttelse http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=24&bottom , jo flere der klager jo bedre er det
-
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er simpelthen så forbandet på TV2.
Jeg har Xubuntu 9.04 installeret på min pc, og indtil den 1. juli kunne jeg - ved hjælp af Totem afspilleren i kombination med Gstreamer bagenden - se Sputnik (Gratis). Men det er slut nu, fremover skal man så bruge noget Microsoft-halløj for at se Sputnik.
Jeg har ligesom zathyrx forsøgt mig med Moonlight/Moonshine i Firefox, og har også prøvet at installere Moonlight via Synaptic, men intet har fungeret.
Jeg har klaget min nød til TV2's ris/ros side, og har også modtaget et svar, som jeg ret beset ikke kan bruge til noget.
Jeg har Xubuntu 9.04 installeret på min pc, og indtil den 1. juli kunne jeg - ved hjælp af Totem afspilleren i kombination med Gstreamer bagenden - se Sputnik (Gratis). Men det er slut nu, fremover skal man så bruge noget Microsoft-halløj for at se Sputnik.
Jeg har ligesom zathyrx forsøgt mig med Moonlight/Moonshine i Firefox, og har også prøvet at installere Moonlight via Synaptic, men intet har fungeret.
Jeg har klaget min nød til TV2's ris/ros side, og har også modtaget et svar, som jeg ret beset ikke kan bruge til noget.
Senest rettet af bluebird 8. jul 2010, 15:33, rettet i alt 1 gang.
-
bluebird skrev:Jeh har klaget min nød til TV2's ris/ros side, og har også modtaget et svar, som jeg ret beset ikke kan bruge til noget.
Det skulle vel aldrig være noget med at de kun har valgt at understøtte Windows og IE, da det er en stor og anerkendt platform, som kommer de fleste til gode
/Michael
---
---
-
- Admin
anerkendt platform
-
christian.arvai skrev:anerkendt platform
Ja da, alle de kriminelle og malwareproducenterne kan da ikke tage fejl, vel?
/Michael
---
---
-
- Admin
Godt argument hehehehe
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
Nu har jeg sendt følgende besked til TV2
Nu er vi jo mange der ikke er Bill Gates fan og kører med Linux i stedet for windåse som styresystem.
Men vi er åbenbart udelukket fra at at købe jeres produkt "Sputnik"
Er det noget der bliver lavet om på i nærmest fremtid ... eller vil I kun udbyde jeres produkt til windåse brugere.
Hvis ikke ... så ligner det diskreminering ... Det må lige være noget for en ligestillings minister. Så vidt jeg ved betaler jeg også en del af min licens til TV2 ... Licensen burde kunne reduceres i forhold til hvad man kan se.
Ligeledes kræves der også internet explore for at kan se diverse videoer på Jeres hjemmeside ... det er flot, at i reklamere med en masse lækker stuff på tour2010.tv2.dk, når der er et hav af brugere der ikke kan se det
Men så må vi jo nøjes med eurosports reklamer og se tour der.
mvh.
Henrik Kristiansen
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
-
swotie skrev:Nu har jeg sendt følgende besked til TV2
Principielt er jeg enig med dig, men har lige et par kommentarer. Håber at du forstår menigen
1. Du bruger ordet windåse. Det er fint nok her på forum, men det er et nedladende ord, som i langt de fleste tilfælde vil blive opfattet negativt og useriøst hos modtageren. Skal man stå stærkt i sin kritik er det efter min mening nødvendigt at være saglig og seriøs - ellers opnår man intet.
2. Sputnik er en betalingstjeneste, så den er ikke omfattet af medielicensen.
/Michael
---
---
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
Warhawk skrev:swotie skrev:Nu har jeg sendt følgende besked til TV2
Principielt er jeg enig med dig, men har lige et par kommentarer. Håber at du forstår menigen
1. Du bruger ordet windåse. Det er fint nok her på forum, men det er et nedladende ord, som i langt de fleste tilfælde vil blive opfattet negativt og useriøst hos modtageren. Skal man stå stærkt i sin kritik er det efter min mening nødvendigt at være saglig og seriøs - ellers opnår man intet.
2. Sputnik er en betalingstjeneste, så den er ikke omfattet af medielicensen.
Ved godt at Sputnik ikke er omfattet af licencen .... Men de bruger Licens kroner på deres hjemmeside ... det så jeg dokumentation for i tv på et tidspunkt.
Skal nok huske at beherske mit sprogbrug når jeg skriver til andre
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Ubuntu 20.04 64 bit
-
Efter at jeg har skrevet til TV2, om de snart havde en løsning til Linux, fik jeg det her svar ;
Kære Jesper Nielsen
Tak for din henvendelse.
Vi har stor kærlighed til Linux brugerne, dog må vi se længere efter en løsning der også kommer disse til gode. Umiddelbart skyldes den manglende kompatibilitet at Linux ikke bliver understøttet af Silverlight, som vi benytter til at afspille filmene med.
Der findes umiddelbart et framework til Linux/GNU systemer der tillader afviklingen af enkelte .NET systemer, som jeg vil anbefale at man undersøger nærmere. Hvorvidt disse understøtter Microsoft Playready (DRM) kan der dog være nogle problemer med.
Jeg beklager ulejligheden og har noteret ønsket fra dig af.
Med venlig hilsen,
Lasse
TV 2 NET Kundeservice
TV 2|DANMARK A/S
Er der nogen der kan forklare mig hvad han snakker om?? Mener han at der er en måde at få det til fungere på?
Kære Jesper Nielsen
Tak for din henvendelse.
Vi har stor kærlighed til Linux brugerne, dog må vi se længere efter en løsning der også kommer disse til gode. Umiddelbart skyldes den manglende kompatibilitet at Linux ikke bliver understøttet af Silverlight, som vi benytter til at afspille filmene med.
Der findes umiddelbart et framework til Linux/GNU systemer der tillader afviklingen af enkelte .NET systemer, som jeg vil anbefale at man undersøger nærmere. Hvorvidt disse understøtter Microsoft Playready (DRM) kan der dog være nogle problemer med.
Jeg beklager ulejligheden og har noteret ønsket fra dig af.
Med venlig hilsen,
Lasse
TV 2 NET Kundeservice
TV 2|DANMARK A/S
Er der nogen der kan forklare mig hvad han snakker om?? Mener han at der er en måde at få det til fungere på?