Tema opsætning?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
nicolajreck

Tema opsætning?

Indlæg af nicolajreck »

Hejsa, jeg har fundet et tema på deviantart (http://fratrip.deviantart.com/art/Gaia- ... -100383098) som jeg virkelig gerne vil have installeret, der er instruktioner osv, men da jeg er lidt af en newbie til alt det her, så ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg skal gøre. Håber der er en der lige vil kigge på filerne, og hjælpe mig med at sætte det op :-)
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Re: Tema opsætning?

Indlæg af thomasjohansen »

så vidt jeg mener, så kan du bare hente filen ned på dit skrivebord og derefter åbne "udseende" findes i system - administration udseende.

Så mener jeg du kan trække filen over i dette vindue.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Nugginfuts
IRC nickname: Nugginfuts

Indlæg af Nugginfuts »

prøvede dit råd med at flytte det over i udseende og køre det der fra da jeg også selv syntes at det så ud til at være et lækkert tema. men den kommer op med en fejl der siger " der op stod en fejl under installationen, " theme " synes ikke at være et gyldigt tema.. hmmmm!!!
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af thomasjohansen »

prøvede lige og ja det virkede ikke efter hensigten.

Dog læste jeg længere nede i kommentarene:

for those asking how to use it:
sudo apt-get install emerald tint2

create a .tar.gz of the Gaia Neue folder within the Gtk folder - Install into the theme manager (System -> Preferences -> Appearance)

System -> Preferences -> Emerald Theme Manager
Import the themes from the Emerald Borders folder. If selecting a theme doesn't apply it, run 'emerald --replace' from the alt-f2 dialog

put the tintrc file in ~/.config/tint/
run 'tint' from alt-f2 dialog

ikke lige frem en let guide. Men hvis man følger den slavisk så virker den måske.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
nicolajreck

Indlæg af nicolajreck »

thomasjohansen skrev:prøvede lige og ja det virkede ikke efter hensigten.

Dog læste jeg længere nede i kommentarene:

for those asking how to use it:
sudo apt-get install emerald tint2

create a .tar.gz of the Gaia Neue folder within the Gtk folder - Install into the theme manager (System -> Preferences -> Appearance)

System -> Preferences -> Emerald Theme Manager
Import the themes from the Emerald Borders folder. If selecting a theme doesn't apply it, run 'emerald --replace' from the alt-f2 dialog

put the tintrc file in ~/.config/tint/
run 'tint' from alt-f2 dialog

ikke lige frem en let guide. Men hvis man følger den slavisk så virker den måske.

Puha, er der en der kan forklare mig trin for trin hvad jeg skal gøre? - jeg er helt lost.
Nugginfuts
IRC nickname: Nugginfuts

Indlæg af Nugginfuts »

tror jeg kom frem til at " sudo apt-get install emerald tint2 " skulle sættes ind i terminal og køre det derfra. resten... måtte jeg også melde pas til :(
nicolajreck

Indlæg af nicolajreck »

Nugginfuts skrev:tror jeg kom frem til at " sudo apt-get install emerald tint2 " skulle sættes ind i terminal og køre det derfra. resten... måtte jeg også melde pas til :(

Øv bøv, andre der kan hjælpe?