henriksdb skrev:er det nogle som kender til installation af f4l har prøvet næsten alt man kan ikke få det til att virke
Det er lige lykkedes mig at installere F4l på Fedora 12. Jeg fik flere "file not found" fejl, men de fleste af dem kunne jeg løse ved at åbne filen og fjerne ".h" i include sætningen...
Min ufordring er nu, at jeg har åbnet en *.fla fil og leder efter et sted hvor jeg kan rette i de actionscripts den indeholder. Hvis nogen ved hvordan man gør det, vil jeg meget gerne høre om det...
Her er mine installationsnotater (yum er kommandoen til at installere nyt software på Fedora - ved ikke lige hvad det hedder i Ubuntu):
Kode: Vælg alt
# cd ned/i/dir/hvor/fl4/ligger/
# yum install qt3-devel
# yum install gcc
# yum install gcc-c++
# make
FEJL
make: *** No rule to make target `/usr/share/qt3/mkspecs/default/qmake.conf', needed by `Makefile'. Stop.
Ovenstående fejl blev fikset ved at lave et link til qt3 in /usr/share:
# cd /usr/share
# ln -s /usr/lib/qt-3.3 qt3
FEJL
FSVector.h:35:17: error: new.h: No such file or directory
error: no matching function for call to ‘operator new(unsigned int, transform::FSActionObject**&)’
Fjern h i include sætning....
# vim src/flagStonePort/transform-cxx-bsd/transform/FSVector.h
Find denne linie...
#include <new.h>
ret den til ...
#include <new>
# make
FEJL
FSDefineSound.h:140: error: extra qualification ‘transform::FSDefineSound::’ on member ‘FSDefineSound’
make: *** [sub-src-flagStonePort-transform-cxx-bsd-transform] Error 2
# vim src/flagStonePort/transform-cxx-bsd/transform/FSDefineSound.h
Find denne linie...
FSDefineSound::FSDefineSound(int anIdentifier, int encoding, int rate, int channels, int sampleSize, int count, byte* bytes, size_t length);
Ret den til ...
FSDefineSound(int anIdentifier, int encoding, int rate, int channels, int sampleSize, int count, byte* bytes, size_t length);
# make
FEJL
f4lmdoc.cpp:24:22: error: iostream.h: No such file or directory
# vim src/f4lmdoc.cpp
Find denne linie...
#include <iostream.h>
Ret den til....
#include <iostream>[/i]
Hvis du til sidst ser noget a la nedenstående, og ingen fejl, er du færdig...
make[1]: Leaving directory `/home/jde/Downloads/f4l-0.2.1/src'
Start programmet
# exit
$ bin/f4l
Som sagt kan jeg ikke helt gennemskue hvordan jeg kigger på kode i en fla fil med dette program, så jeg håber at nogen herinde måske kan opklare det?