Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Indlæg af PerSimonsen »

hejsa på forum

Efter at have været på OSX vognen et stykke tid (er stadig, og det er stadig rigtig lækker).
Så har jeg installeret LL nu på min stationære, og under en surf tur på YT, så faldt jeg over et firma der sælger nogle små Nettop's med præinstalleret Ubuntu, dog i Australien. Men de har installeret alle de programmer man næsten kan tænke på at få brug for.

http://www.youtube.com/watch?v=bcMtgjN9wmo (filmen er dog lidt forvirrende)

Hvis der var andre firmaer der gjorde det, så tror jeg da at der er flere der ville skifte.

BTW er der en der kan hjælpe med et script til at installere alle de ting, at once.

Hvad syntes i ?
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Indlæg af zob »

Jeg ville personligt ikke røre sådan en bloated installation med en ildtang, men sådan er vi så forskellige.

Det beste bud ville nok være ubuntu ultimate edition: http://ultimateedition.info/
Bemærk. Det er ikke en del af ubuntu-familien. Den er bare, ligesom mint, baseret på ubuntu.
Du kan se lidt på det her: http://www.youtube.com/watch?v=5cVSFDhr ... r_embedded

Bemærk dette er ikke en anbefaling, men hvis man gerne vil have en distro der installere bunker af programmer så tror jeg ultimate edition er noget i den retning.
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Indlæg af PerSimonsen »

Ultimate er da et bud.
Syntes dog at den jeg linkede til er pænere, OSX'sk.
Men det var mere fordi jeg faldt over den, og syntes at den ville være super til nye, blandt andet fordi alt er der.

edit: Mint er ellers også en flot distro. Kører selv OSX og 10.04, kan bare ikke lide i nogen af dem, at vinduesknapperne sidder i venstre side.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Indlæg af Christian.Arvai »

PerSimonsen skrev:Mint er ellers også en flot distro. Kører selv OSX og 10.04, kan bare ikke lide i nogen af dem, at vinduesknapperne sidder i venstre side.

Der ramte du jo nok også den mest debatterede ændring i 10.04, men du kan jo heldigvis både flytte dem til højre side, eller finde et tema hvor det allerede er flyttet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Indlæg af zob »

Jeg deler bestemt ikke begejstringen for at alt er der i forvejen, og jeg ville ikke anbefale ultimate til nye brugere. Men det skal jeg jo heldigvis ikke bestemme.

Jeg vil dog påpege at meget af det du ser er ganske få klik væk i ubuntu også. Programmer->Ubuntu softwarecenter og vælg dine apps der. Det kan da ikke være meget lettere.

Og hvis man gerne vil have en dock kan man søge på dock i softwarecenter, blandt de øverste hits kan du se: Avant Window Navigator og Docky. Det er i hvert fald to populære docks. Så dem kan du jo prøve.
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Faldt over et utroligt flot Skrivebord

Indlæg af PerSimonsen »

christian.arvai skrev:
PerSimonsen skrev:Mint er ellers også en flot distro. Kører selv OSX og 10.04, kan bare ikke lide i nogen af dem, at vinduesknapperne sidder i venstre side.

Der ramte du jo nok også den mest debatterede ændring i 10.04, men du kan jo heldigvis både flytte dem til højre side, eller finde et tema hvor det allerede er flyttet.
Det ville jeg da lige lege med, har aldrig leget så meget med det, f..... altid et eller andet op.

zob - Der er et par af de programmer der ikke er i Software Center, eller kan ikke finde dem. Men syntes nu bare at det var smart med at de sælger en med alt installeret.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!