Rosegarden programmet som er et lydoptageprogram (såkaldt DAW eller sequenser) er lidt morsom, den har optage funktionen på skrivebord #1 og gemmer så resten af programmet på skrivebord #3. Den som søger skal finde..
Nå der er ingen lyd ind på Rosegarden. Jeg har lyd ind på Skype og "lydoptager". De skriver at http://www.gratisupload.dk/download/45865/ den skal kalde et andet eksternt program og der er noget eom enten ALSA eller JACK for forbindelsesled.
Der er et andet lydprogram der skriver følgende ufroskammet heder til mig :
You don't appear to have a sane system configuration. It is very likely that you
encounter xruns. Please apply all the above mentioned changes and start jack again!
Det fatter jeg ikke, men satser på Rosegarden de skriver at der ikke er lyd ind:
Rosegarden 10.04.2 - AlsaDriver [ALSA library version 1.0.22, module version 1.0.21, kernel version 2.6.32-22-generic]
JackDriver::initialiseAudio - JACK server not running
ALSA Client information:
14,0 - (Midi Through, Midi Through Port-0) (DUPLEX) [ctype 2, ptype 655362, cap 99]
Using low-resolution system timer, sending a warning
Current timer set to "system timer"
WARNING: using system timer with only 100Hz resolution!
AlsaDriver::initialiseMidi - initialised MIDI subsystem
Using low-resolution system timer, sending a warning
Current timer set to "system timer"
WARNING: using system timer with only 100Hz resolution!
AlsaDriver::setPlausibleConnection: connection like "" requested for device 0
AlsaDriver::setPlausibleConnection: nothing suitable available
AlsaDriver::setPlausibleConnection: connection like "" requested for device 1
AlsaDriver::setPlausibleConnection: nothing suitable available
ALSA Client information:
14,0 - (Midi Through, Midi Through Port-0) (DUPLEX) [ctype 2, ptype 655362, cap 99]
tak for kaffe, det fatter jeg ikke. Lovlig teknisk, men det er lydproduktion generelt, og det er surt at mit fine RME lydkort ikke støttes af producenten. Tyske firmaer er gode til lydprodukter men for arrogante til at yde service er min erfaring Surt at sælge et godt lydkort fordi jeg bruger Ubuntu..