Uninstall på netbook

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Gialloblu

Uninstall på netbook

Indlæg af Gialloblu »

Jeg har installeret Ubuntu netbook på min netbook ved siden af min windows 7 partition.

Nu troede jeg jo så bare, at jeg kunne lave en reinstall, og den ville give mig muligheden for at fjerne partitionn igen, men dette er ikke tilfældet.

Jeg har det problem, at jeg ikke har et cd drev, og at gendannelsessoftwaren ligger som en partition på harddisken.

Er der ikke nogen mulighed for at fjerne ubntu uden at flashe hele harddisken og derved miste min officielle udgave af windoes?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Uninstall på netbook

Indlæg af lath »

Gialloblu skrev:Jeg har installeret Ubuntu netbook på min netbook ved siden af min windows 7 partition.

Nu troede jeg jo så bare, at jeg kunne lave en reinstall, og den ville give mig muligheden for at fjerne partitionn igen, men dette er ikke tilfældet.

Jeg har det problem, at jeg ikke har et cd drev, og at gendannelsessoftwaren ligger som en partition på harddisken.

Er der ikke nogen mulighed for at fjerne ubntu uden at flashe hele harddisken og derved miste min officielle udgave af windoes?

Du kan bare lave den diskplads som ubuntu bruger nu til et nyt drev. Det gør du ved at formattere Ubuntu drevet inde fra Windows.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
jhg
IRC nickname: Jakob
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Uninstall på netbook

Indlæg af jhg »

Dog skal du være opmærksom på at hvis du bruger grub til at boote med at du lige skal huske at slå det fra ellers kan den ikke boote.

Du kan sætte mbr inde fra windows ved at skrive fdisk /mbr (Eller ca deromkring) ;)
/Jakob