WLAN Problem. Kan ikke connect, IBM X31
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: WLAN Problem. Kan ikke connect, IBM X31
prøv lige at slukke din router og alt andet netværksudstyr i ca 10 min og så start det op igen. jeg har haft en linksys router der netop lavede lignende fejl, og den skulle lige resettes en gang i mellem på denne måde
-
- Geografisk sted: Haslev, sjælland
Tror jeg laver en macfiltrering, og ser om det afhjælper nogle af problemerne.
Det er kun huset egne Pc' ere som benytter nettet.
Det er kun huset egne Pc' ere som benytter nettet.
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Wrisberg skrev:wpa og wpa2, gør det sig også gældende når jeg kører med Wep kryptering ?
WEP kryptering kan brydes ved at læse 2 sekunders trafik (det er bevist at 2 sekunder er nok), så brug mindst WPA med AES kryptering (undgå TKIP+AES).
Husk at skifte AES delt kodeord en gang imellem.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg er slet ikke god til alt det netværkshalløj. . . . og fullrate support er heller ikke gode til linux.
Hvordan opdaterer jeg driverne på min maskine ?
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
Wrisberg skrev:Jeg er slet ikke god til alt det netværkshalløj. . . . og fullrate support er heller ikke gode til linux.
wpasupplicant er ikke en driver, det er række programmer, scripts og konfigurationsfiler, og eksempler.
Installer den pakke på den måde jeg beskrev i mit tidligere indlæg her i tråden.
De fleste driver kommer med kernen(=Linux), og den skifter du ud ved at skifte til en nyere version af kernen (=installere en ny linux- pakke). Det har du dog ikke brug for, hvis du godt kan se andre netværk, for så har kernen allerede automatisk fundet den rigtige driver, og taget den i brug.
Du konfigurerer derefter trådløse netværk ved at bruge NetworkManager (netværksikonet i panelet øverst til højre).
Aktiver førsttrådløse netværk, hvis det ikke allerede er aktivt.
Klik på dit netværk (dit netværks SSID), og indtast de oplysninger som stemmer overens med hvad dit access point bruger.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Den er installeret, det hjælper ingenting. Den vil slet ikke connecte trådløst nu. Det vil min egen dog. Selvom jeg kører fra en usb stick vil den heller ikke på det trådløse. Jeg har bestilt en ny router fra Fullrate, må se om det hjælper noget.
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
Naar jeg koere fra det installerede system vil den heller ikke gaa online kablet, det vil den gerne naar jeg koerer live fra usb stick. Jeg kan se alle de tilgaengelige netvaerk i omraadet, men ikke forbinde til dem.
Mon det er mit kort i maskinen som er i stykker ?
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
har en anden router nu, og stadig ingen ændring. Jeg kan connect kablet, og se wlan netværk, men IKKE logge på??
Den forsøger et øjeblik, og siger så " Ikke forbundet "
Nogen bud ?
Den forsøger et øjeblik, og siger så " Ikke forbundet "
Nogen bud ?
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
Wrisberg skrev:Naar jeg koere fra det installerede system vil den heller ikke gaa online kablet, det vil den gerne naar jeg koerer live fra usb stick. Jeg kan se alle de tilgaengelige netvaerk i omraadet, men ikke forbinde til dem.
1)
Du har muligvis byttet om på en LAN port og WLAN porten hvorved din router bliver en rouge DHCP server.
2)
En anden mulighed kunne være at computeren ikke kan køre på de ethernet hastigheder routeren kan køre på.
3)
Du skal fortælle Ubuntu SSIDet på dit trådløse netværk, dets krypteringsmetode, og det delte adgangskode.
/Lars
-
Jeg prøver og være mere konkret.
Altså, Pc'en har været på nettet her i huset i et par år, Jeg beslutter at min kone skal have Linux, og så starter problemet.
Jeg har INGEN kryptering på mit netværk. dvs. Frit tilgængeligt.
Jeg har prøvet med flere Linux distro's, alle gør det samme, Finder netværk som er tilgængelige, men kan ikke forbinde.
Routeren er skiftet ud, det ændrede ingenting.
Mht. Opsætning, manuelt, så er jeg ret blank på det område. .
Altså, Pc'en har været på nettet her i huset i et par år, Jeg beslutter at min kone skal have Linux, og så starter problemet.
Jeg har INGEN kryptering på mit netværk. dvs. Frit tilgængeligt.
Jeg har prøvet med flere Linux distro's, alle gør det samme, Finder netværk som er tilgængelige, men kan ikke forbinde.
Routeren er skiftet ud, det ændrede ingenting.
Mht. Opsætning, manuelt, så er jeg ret blank på det område. .
Wrisberg skrev:3)
Du skal fortælle Ubuntu SSIDet på dit trådløse netværk, dets krypteringsmetode, og det delte adgangskode. - Det siger mig ingenting!
/LarsWrisberg skrev:Naar jeg koere fra det installerede system vil den heller ikke gaa online kablet, det vil den gerne naar jeg koerer live fra usb stick. Jeg kan se alle de tilgaengelige netvaerk i omraadet, men ikke forbinde til dem.
1)
Du har muligvis byttet om på en LAN port og WLAN porten hvorved din router bliver en rouge DHCP server.
2)
En anden mulighed kunne være at computeren ikke kan køre på de ethernet hastigheder routeren kan køre på.
3)
Du skal fortælle Ubuntu SSIDet på dit trådløse netværk, dets krypteringsmetode, og det delte adgangskode.
/Lars
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
Er der noget med at den kanal mit netkort er sat til at køre, kan / skal ændres til det som Routeren kører?
jeg har snakket med en som har lign. problem, han satte sin hastighed ned til 11mb, istedet for default g-54mbit.
Hvis det er muligt med linux, hvordan ændrer jeg så kanalen på netkort, og kan jeg sætte min Router ned i hastighed? Det er en Zyxel fra fullrate . . .
jeg har snakket med en som har lign. problem, han satte sin hastighed ned til 11mb, istedet for default g-54mbit.
Hvis det er muligt med linux, hvordan ændrer jeg så kanalen på netkort, og kan jeg sætte min Router ned i hastighed? Det er en Zyxel fra fullrate . . .
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
Wrisberg skrev:Er der noget med at den kanal mit netkort er sat til at køre, kan / skal ændres til det som Routeren kører?
Nej, det klarer dit netkort selv.
De fleste routere har den funktion at du kan sætte den kanal trafik skal foregå på. Den funktionalitet kan bruges for det tilfælde at der er et andet access-point der sender på samme kanal. Dit netkort finder automatisk den rigtige kanal.
/Lars
-
Det er svært og løse det her.
Når jeg er tæt på Routeren forbinder den, men ikke hvis jeg er et stykke fra, selvom der er massere af signal.
Mon mit netkort er "skruet ned" ?
Når jeg er tæt på Routeren forbinder den, men ikke hvis jeg er et stykke fra, selvom der er massere af signal.
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
Wrisberg skrev:Det er svært og løse det her.
På min D-Link router kan man bede (og har jeg bedt) den om skrue kraftigt ned for sendestyrken, og dermed også på signalets rækkevidden.
Bemærk at hver fysiske forhindring - især metal og jernbeton mur - høvler meget af rækkevidden.
Det hedder Attenuation: http://en.wikipedia.org/wiki/Attenuation
En dipol antenne (en antenne pind) er rundspredende. Den spreder ikke særligt meget energi opad og nedad:
Wikipedia (engelsk) om dipol antenner: http://en.wikipedia.org/wiki/Dipole_antenna
/Lars
-
Hmm. Jamen, det HAR JO VIRKET! Og det virker på mine andre maskiner. Jeg tænker på om det i maskinen er skruet ned, efter jeg har lagt linux på . . . ?
Det er det værste i verden sådan noget netværk!!!
Hvis jeg er logget på, kan jo godt forlade rummet, og være på. Der kan gå op til en time før den ryger af.
Jeg kan se at signalet fra routeren er stærkt.
Det er det værste i verden sådan noget netværk!!!
Hvis jeg er logget på, kan jo godt forlade rummet, og være på. Der kan gå op til en time før den ryger af.
Jeg kan se at signalet fra routeren er stærkt.
Jonas Wrisberg
W520
W520