Hej
Problemer med meget varm cd = drev går istå med Live-cd Ubuntu.
Tror ikke jeg kan nå at geninstallere.
Hvad kan I anbefale - som kører uden problemer ?
Mvh Bernhard
Anbefaling af DVD Rom drev ønskes
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Anbefaling af DVD Rom drev ønskes
bernbutt skrev:Hej
Problemer med meget varm cd = drev går istå med Live-cd Ubuntu.
Tror ikke jeg kan nå at geninstallere.
Hvad kan I anbefale - som kører uden problemer ?
Mvh Bernhard
Den skriver meget varm! Det er et problem. Virker alle kølere?
Elektronik bliver voldsomt meget hurtigere gammelt når det bliver meget varm.
Derudover for CDere og DVDere vil der for (gen)-skrivbare CDere kunne ske det at bits skifter fra 0 til 1. Tilmed kan bits også flytte sig fysisk, fordi at metaller bliver længere ved mere varme.
Flyt drevet ud i en USB kasse beregnet for drev hvor mediet kan udskiftes.
Det er sandsynligvis det billigste. Til med har det den fordel at PCen du bruger nok bliver mindre varm, fordi at det forbedrer PCens termiske design (varme design) fra at være meget dårlig til kun at være dårlig.
Du kan også udskifte kølerne med nogle der giver mere luft (og larm) så PCen kan komme af med varmen.
Er det en laptop kan du købe en holder med blæsere i, som kraftigt forbedrer kølingen.
Selvfølgelig kan den også bare være slidt. Det er trods alt mekanik. Alt hvad du kan købe af drev burde virke ud af boksen.
Jeg synes at du gøre noget ved PCens varme problem først - årsagen til at drevet ikke virke kan være noget så simpelt som ekstrem dårlig køling.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags