To netkort - to formål (LØST)

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
GibZon

To netkort - to formål (LØST)

Indlæg af GibZon »

Hej... jeg er ikke så ferm til linux endnu, men prøver:) Jeg har to trådløse netkort sat til min bærbar.. en intern og en ekstern.. Jeg kunne godt tænke mig at anvende det eksterne netkort til at "lege" med, men når jeg sætter det til går linus automatisk ind og anvender kortet til at forbinde til mit access point... hvordan undgår jeg dette? altså jeg vil gerne at mit interne forbinder til mit access point, så jeg kan gå på nettet men vil gerne at det eksterne ikke gør..

Håber jeg er klar nok i min formulering..

Mvh
GibZon
Senest rettet af GibZon 2. sep 2010, 21:32, rettet i alt 1 gang.
GibZon

Re: To netkort - to formål

Indlæg af GibZon »

Har ikke beskæftigede mig med problemet i lang tid, men valgte dog igen at tage det op....... Det er også lykkes at finde en løsning på problemet. Løsningen lå på følgende adresse:

http://live.gnome.org/NetworkManager/SystemSettings

Under "unmanaged devices" forklares det præcist hvordan man undgår at Networkmanager går ind og kontrollere et netkort.

Lille mini guide:

1. Find mac adressen på det netkort man ønsker networkmanager skal ignorer(altså ikke anvende)

2. Søg efter filen "nm-system-settings.conf" og åben den men administrator rettigheder i gedit eller ligene

3. Tilføj følgende kommando i filen:

Kode: Vælg alt

[keyfile]
unmanaged-devices=mac:FF:FF:FF:FF:FF:FF

(udskift FF:FF:FF:FF:FF:FF med den fundne mac adresse fra pkt. 1)

4. Gem filen og wupti, skidtet virker uden genstart.

Håber der er nogle derude der kan få glæde af det

Mvh
GibZon