Hej alle
Jeg er ny til ubuntu. Jeg har installeret ubuntu 9,10 på Packard Bell ME35 laptop. Det ser ud til, at alt fungerer, undtagen min trådløse kort og det er irriterende.
Trådløse kort er realitet 8187b:
0bda: 8189 Realtek Semiconductor Corp RTL8187B Wireless 802.11g 54Mbps netværkskort
Jeg har prøvet alt inden udstationering til dette forum, har jeg selv forsøgt med ndiswrapper, da det bruger til at arbejde i archlinux, men jeg kan ikke få det til at virke.
Problemet er, at den forsøger at forbinde, beder for WEP-nøgle (64bit hex), og derefter tager det op til 2-3 minutter, hvor det forsøger at forbinde, og derefter den beder igen for nøglen, og så videre.
Tak på forhånd.
Peace
Wireless Problemer
-
- IRC nickname: Ubuntu Nørd
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Wireless Problemer
Hej og velkommen i forum.
Nu skriver du ikke hvilke ting du har forsøgt, men har du set denne side
https://help.ubuntu.com/community/WifiD ... ekRTL8187b
Her står at den skulle virke out of the box, men også nogle ting du kan tjekke.
stra
Nu skriver du ikke hvilke ting du har forsøgt, men har du set denne side
https://help.ubuntu.com/community/WifiD ... ekRTL8187b
Her står at den skulle virke out of the box, men også nogle ting du kan tjekke.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Mange tak skal du har.
Jeg skal nok prøve og se hvilke svar jeg får ud af det?
Jeg skal nok prøve og se hvilke svar jeg får ud af det?
-
Undskyld..
Men jeg forstår det ikke.
Er der nogle der ikke kan hjælpe mig??
Men jeg forstår det ikke.
Er der nogle der ikke kan hjælpe mig??
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Come on netexperter, giv lige en hånd her
PS: Du skal nok ikke regne med den vilde aktivitet herinde på en Sankt Hans aften
PS: Du skal nok ikke regne med den vilde aktivitet herinde på en Sankt Hans aften
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Jeg vil nu ikke kalde mig sellv expert men okay, lad os starte et andet sted, for kortet skulle virke. så lad os se
output afog og En anden ting der kan drille er hvor langt, der er til ruter, og endelig kan man jo prøve med en anden networkmanager.
Forresten, hvorfor har du valgt 9.10?
stra
output af
Kode: Vælg alt
iwconfig
ifconfig
lspci
Forresten, hvorfor har du valgt 9.10?
stra
stra
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
For den NIC (netværkskort) er der oprettet en bug på Launchpad: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/254438
Det er en bug fra da Janty Jaalope var den nyeste i Ubuntu familien. (Post #26 i den tråd: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/254438/comments/26)
Jeg mener at det er den driver der har en regressionsfejl. Det er noget zob ved noget mere om.
Du har 2 muligheder, da du har brug for en nyere kerne (en nyere version af Linux), hvor fejlen typisk er rettet:
/Lars
Det er en bug fra da Janty Jaalope var den nyeste i Ubuntu familien. (Post #26 i den tråd: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/254438/comments/26)
Jeg mener at det er den driver der har en regressionsfejl. Det er noget zob ved noget mere om.
Du har 2 muligheder, da du har brug for en nyere kerne (en nyere version af Linux), hvor fejlen typisk er rettet:
- nemmest, hvor du skal have en internet forbindelse der virker. Brug en kablet forbindelse:
Lav en opdatering. Åbn Opdateringshåndtering som du finder i System > Administration menuen. Dernæst trykker du først på kontroller-knappen. Er der en pakke der starter med linux, som bliver opgraderet, så har du fået en ny version af Linux kernen, og du skal genstarte før den er oppe at køre. Så trykker du på Installer opdateringer-knappen. Så lader du programmet arbejde, og trykker til sidst på Luk knappen. - også nemt, men mere besværligt: Installer den nyeste Ubuntu som hedder: Ubuntu "Lucid Lynx" 10.04 LTS
Jeg har en guide på, med links til andre guides på: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10399. Brug den guide der falder i din smag.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg kan ikke får Ubuntu 10.04 til at virke. Hver gang jeg prøver at indstiller systemet, fra min live-cd. Så sker der ikke noget, der kommer bare en sort skærm. Hvad skal jeg gøre. Er der nogle problemer min bærbar.
Her er alle min bærbars specifikationerne.
Processor Model T2310
Processor Speed 1.46 Ghz
Processor Type Intel Pentium Dual Core
Memory Specifications Max Memory Size
Memory Size 1 GB
Memory Speed DDR2 667Mhz.
Storage Specifications HDD Capacity 160 GB
HDD RPM 5400
HDD Type SATA
Display Specifications Display Dimensions 15.4"
Display Solubility 1280x800 Pixel
Display Type WXGA
Graphic Card ATI Mobility Radeon X1250
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Tak på forhånd.
Peace
Processor Model T2310
Processor Speed 1.46 Ghz
Memory Size 1 GB
HDD RPM 5400
HDD Type SATA
Display Type WXGA
Tak på forhånd.
Peace
-
Oppe i min netværk maneger siger det at jeg har forbindelse til mit netværk, men når jeg så prøver at komme på nettet gennem firefox, så står der at jeg ikke kan komme på internettet, HVORFOR???.
Tak på forhånd
Peace
Tak på forhånd
Peace
-
NyTilUbuntu skrev:Jeg kan ikke får Ubuntu 10.04 til at virke. Hver gang jeg prøver at indstiller systemet, fra min live-cd. Så sker der ikke noget, der kommer bare en sort skærm. Hvad skal jeg gøre. Er der nogle problemer min bærbar.
Processor Model T2310
Processor Speed 1.46 Ghz
Memory Size 1 GB
HDD RPM 5400
HDD Type SATA
Display Type WXGA
Tak på forhånd.
Peace
Åh, Åh - der er et kedeligt special-tilfælde med sort skærm.
Det varer lige noget tid før jeg kommer igen med svar. Andre må godt komme med løsningen for jeg skal først lige ud og finde oplysningerne.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
NyTilUbuntu skrev:Oppe i min netværk maneger siger det at jeg har forbindelse til mit netværk, men når jeg så prøver at komme på nettet gennem firefox, så står der at jeg ikke kan komme på internettet, HVORFOR???.
Tak på forhånd
Peace
Det er svært at sige noget om når du ikke levere nogen brugbar infomation om fejlen.
Vær mere konkret og detaljeret så vi kan hjælpe dig, ellers kan vi ikke hjælpe dig.
/Lars