En anden udbyder end Ubuntu.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
hni
Indlæg: 73
Tilmeldt: 6. nov 2008, 18:28

Re: En anden udbyder end Ubuntu.

Indlæg af hni »

Hej Alle!

Tak for forslagene, nu kan jeg prøve nogle af dem.

Ubuntu er godt, men det er jo også sjove at prøve andet.
Ubuntu forbliver dog på mine bærebare :D
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: En anden udbyder end Ubuntu.

Indlæg af Jarlen »

hni skrev:Hej Alle!

Tak for forslagene, nu kan jeg prøve nogle af dem.

Ubuntu er godt, men det er jo også sjove at prøve andet.
Ubuntu forbliver dog på mine bærebare :D

Det er også sundt at prøve noget nyt, både for oplevelsens skyld, og for at se hvordan andre griber tingene an. I værste fald kunne man jo risikere at lære noget :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: En anden udbyder end Ubuntu.

Indlæg af Artificial Intelligence »

tuxx skrev:Nej nej det behøver det heller ikke ændre på jo :-) Det er jo derfor der findes så mange distros - personlig smag og præference.

Min eneste anke ved Mandriva er deres uduelige firma.. men selve Mandriva Linux er IMHO fantastisk.


Enig. Mandriva er en god distro, dog deres gui for deres pakke håndtering er beklagelig dårlig.

Med hensyn til Mandriva som firma, så har de kørt deres "butik" ned siden år 2002 og måtte redes flere gange af deres brugere, ved indsamling o.lign.
Dårlig ledelse og de forkerte beslutninger har gjort at Mandriva nu står i den siutation, at de må sælge biksen, og så man man håbe på at dem der overtager kører distroen videre.
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: En anden udbyder end Ubuntu.

Indlæg af tuxx »

Jeg har aldrig brugt deres pakke-GUI så den kender jeg ikke så meget til, ligesom på Ubuntu bruger jeg heller aldrig den.

Det er synd for Mandriva Linux at Mandriva SA kører som det gør. Jeg håber de nye ejere, når de findes, at de formår at gøre det godt.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: En anden udbyder end Ubuntu.

Indlæg af Don S »

Hvis du er modig er der også LFS (Linux From Scratch). Ikke en rigtig distro, men en guide til hvordan du opsætter dit helt eget GNU/Linux system fra bunden.

http://www.linuxfromscratch.org/

Og hvis du er interesseret i en anden "følelse", når du bruger computeren (vinduer med knapper, og alt det dersens), må jeg så anbefale, at du skifter til stumpwm, som jeg selv kører både på stationær og Eee (og klart kan anbefale), eller en anden tiling window manager. Det kan ændre dit liv radikalt -- pludselig har man meget mere skærm og det hele bliver lidt mere skrædersyet til ens behov. Det kræver dog, at man har lidt styr på lisp (stumpwm er skrevet 100% i common lisp, så du kan konfigurere alt on-the-fly) og generelt er vant til at bruge tastaturet meget, hvis man vil bruge stumpwm. Men er man frisk på at prøve noget nyt og en ny måde at bruge sit "desktop" på, så er det udfordringen værd, vil jeg mene.

http://www.nongnu.org/stumpwm/
Billede

Billede Billede