Tomtom GPS software på vej til linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Tomtom GPS software på vej til linux

Indlæg af swotie »

Jeg har flere gange henvendt mig til TomTom support, for at rykke for hvornår deres software "TomTom home" kommer til linux .... det ser ud til at der er lys forude :)

herunder kopi af svar på min sidste forespørgsel

Diskussionstråd
Svar (Nina N. (DK)) 06/18/2010 05:17 Eftermiddag
Hej Henrik,

Tak for din henvendelse til TomTom support.
Dit reference nummer til dette spørgsmål er: 100607-010694.

Ja vi har hørt at de er ved at udvikle Tomtom HOME til Linux, men ved dog ikke præcis hvornår det er klar, måske engang over sommeren.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med Venlig Hilsen,
Nina
TomTom Kundeservice
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Tomtom GPS software på vej til linux

Indlæg af lath »

swotie skrev:Jeg har flere gange henvendt mig til TomTom support, for at rykke for hvornår deres software "TomTom home" kommer til linux .... det ser ud til at der er lys forude :)

herunder kopi af svar på min sidste forespørgsel

Diskussionstråd
Svar (Nina N. (DK)) 06/18/2010 05:17 Eftermiddag
Hej Henrik,

Tak for din henvendelse til TomTom support.
Dit reference nummer til dette spørgsmål er: 100607-010694.

Ja vi har hørt at de er ved at udvikle Tomtom HOME til Linux, men ved dog ikke præcis hvornår det er klar, måske engang over sommeren.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med Venlig Hilsen,
Nina
TomTom Kundeservice


Det ser godt ud. :)

Jeg tror at at TomTom føler sig ret presset af at Nokia og Google giver gratis navigation til henholdvis Nokia Smartphones og Android mobiler.

Det kan så være at de ser Linux som et marked som de tror bliver større. De har muligvis lagt mærke til den crappy support der er for Linux distributioner, når det gælder GPS produkter. Måske endda også fundet ud at der et generelt råd, som går ud på at boykotte køb af hardware, som ikke virker (ud af boksen) med Linux kernen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Tomtom GPS software på vej til linux

Indlæg af swotie »

lath skrev:Det kan så være at de ser Linux som et marked som de tror bliver større. De har muligvis lagt mærke til den crappy support der er for Linux distributioner, når det gælder GPS produkter. Måske endda også fundet ud at der et generelt råd, som går ud på at boykotte køb af hardware, som ikke virker (ud af boksen) med Linux kernen.

/Lars


Det var netop "boykotten" jeg lagde til grund i min forespørgsel
Hvornår kommer TomTom software til Linux (Ubuntu) ... det er lidt ærgerligt at linux brugere, må afholde sig fra at købe TomTom, da de ikke kan installere kortopdateringer til deres gps.

Der er et hurtigt stigende antal pc bruger, der begynder at køre Ubuntu i stedet for windåse. ... det er jo langt fra alle der er Bill Gates fan ;)
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Tomtom GPS software på vej til linux

Indlæg af swotie »

faldt lige over denne på TomTom's hjemmeside
Linux er det operativsystem, der kører på din TomTom GO-enhed. På TomTom GO kører vores navigationsprogram oven på dette operativsystem. Linux udgives under GPL-licensen, hvilket betyder, at kildekoden til operativsystemet skal være tilgængeligt for alle, og det samme skal de ændringer, som TomTom har foretaget af Linux, så det kan køre på TomTom GO.

Vores navigationsprogram er ikke en del af Linux, og det udgives ikke under GPL.


Og så har de endnu ikke kunnet finde ud af at ligge et linux navigationsprogram ovenpå endnu :?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner