TDC Play virker

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: TDC Play virker

Indlæg af Warhawk »

Gialloblu skrev:Ja, som sådan er det sandt.

Jeg har bare ikke andet end ubuntu på min 1410'er, så derfor er det en god løsning på den.

Jeg forestiller mig at du bruger Ubuntu fordi du bl.a. godt kan lide filosofien om fri software og samtidig være fri af snærrende bånd. Så synes jeg at du skal støtte Ubuntu One Music Store, hvor du kan købe DRM-fri musik. Vend TDC Play ryggen, hvis du gerne vil have DRM-fri musik i fremtiden - det får man nemlig ikke ved at støtte DRM.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
mote
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Indlæg af mote »

Musik stream servicen virker på min Ubuntu 10.04.
Men jeg har en gammel Asus eee PC900 om jeg har til at stå og spille musik forbundet til mit anlæg. Der var Xubuntu 9.10 på den, men den kunne ikke spille Streams fra TDC Play. -Nu har jeg så lagt Lubuntu 10.04 på den, men den kan stadigt ikke. Har installeret Ubuntu restricted exstras på den.
Hvad skal der til for at kunne spille den streamede musik? (TDC support aner det ikke. Tilfældigvis)

Edit: Installerede FireFox (modstræbende), og så virker det. Også i Chromium?
Der må være kommet en pakke med som den skulle bruge?
snigepige
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlæg af snigepige »

mote skrev:Edit: Installerede FireFox (modstræbende), og så virker det. Også i Chromium?
Der må være kommet en pakke med som den skulle bruge?

jeg har ikke hørt om det, men heller ikke undersøgt det - som jeg skrev tidligere i tråden så gider jeg ikke streame fra tdc nå playlisten bliver afbrudt af automatisk udlogning - det er lidt pointless så imo
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

mote

Indlæg af mote »

Du har ret, det er da enormt irriterende.
Er der ikke noget at gøre ved det problem? Det er jo også et problem for alle Windows brugerne.
snigepige
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlæg af snigepige »

Nej ikke så vidt jeg kan finde frem til - MEN jeg kontaktede TDC omkring nytår var det vist for at høre om der blev lavet noget så os med ubuntu kan bruge play, og fik følgende:

(...)Vi arbejder dog på en løsning, så Mac-brugere også ville kunne benytte TDC PLAY på lige fod med PC-brugere, hvordan denne løsning kommer til at se ud - og hvilken beskyttelsesform det ender med at blive, tør jeg ikke komme med noget genialt gæt på lige pt. -Der er en sandsynlighed for, at denne løsning kun vedrører Mac - så det kun bliver en Mac-løsning, og lige så vel en mulighed for, at denne løsning også kommer til at fungere i forhold til Linux.
Vi har dog ikke nogen tidshorisont på det endnu, men vi forventer der sker noget inden for de næste 6 måneder.(...)

så ved vi det....
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

mote

Indlæg af mote »

Jeg har snakket med supporten, og skrevet nogle mails.
Har lavet en ny tråd:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=11256&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Trine

Indlæg af Trine »

Er der nogen der har prøvet at køre det igennem Wine? Jeg kan desværre ikke få det til at du. (soundtaxi altså)
Problemet med DRM er jo ikke kun, at det kun kan køre i Vinddåse (læs:windows), men også at der er rigtig mange MP3-afspillere der ikke kan håndtere licenserne.
FairUse4WM skulle kunne fjerne licenserne, hvis du har en 'puter med vinddåse. Eller det kunne det engang i hvert fald. Det gælder om at finde den version der virker, for Microsoft blev på et tidspunkt ved med at opdatere licenssystemet, for at omgå FairUse4WM-programmets metode til at fjerne DRM på.

Det er rent ud sagt noget kn..p. Netlyd og netlydbog (online bibliotekerne) bruger også DRM WMA på deres filer. Det er ALT for udbredt.
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

Ang. Netmusik på biblotekerne, skulle der være en løsning inden året er omme, så det oz kan køre på linux og mac ... læste jeg et eller andet sted ... kan ikke huske hvor :(
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Trine skrev:Er der nogen der har prøvet at køre det igennem Wine? Jeg kan desværre ikke få det til at du. (soundtaxi altså)
Problemet med DRM er jo ikke kun, at det kun kan køre i Vinddåse (læs:windows), men også at der er rigtig mange MP3-afspillere der ikke kan håndtere licenserne.
FairUse4WM skulle kunne fjerne licenserne, hvis du har en 'puter med vinddåse. Eller det kunne det engang i hvert fald. Det gælder om at finde den version der virker, for Microsoft blev på et tidspunkt ved med at opdatere licenssystemet, for at omgå FairUse4WM-programmets metode til at fjerne DRM på.

Det er rent ud sagt noget kn..p. Netlyd og netlydbog (online bibliotekerne) bruger også DRM WMA på deres filer. Det er ALT for udbredt.

du vil aldrig finde en løsning på at høre drm beskyttet matreale i linux.
for at knække drm som med f.eks soundtaxi så skal du kunne afkode filen, og dette kan du ikke.
den dag der findes en opensource løsning til at høre drm beskyttet matreale der vil drm kodningen være komprimiteret, og de vil derfor ophøre med at bruge drm, men ganske hurtigtt skifte til et endnu værre system end drm.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede