Langsom filoverførsel

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Anders Bak
Geografisk sted: Veksø

Langsom filoverførsel

Indlæg af Anders Bak »

Når jeg kopierer filer fra et drev til et andet synes jeg at det går meget langsomt.

Den ene disk er NTFS og den anden er ext4. Har det noget at sige?

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Den nåede op på ca. 9 MB/s, men burde jeg ikke kunne forvente mere?
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Langsom filoverførsel

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

EXT4 er et bedre filsystem end NTFS, men det har ikke den store betydning i praksis. Dit problem er at du har rigtig mange filer (heraf mange små) som skal skrives til USB harddisken, og det foregår som "random write", hvilket nedsætter hastigheden markant.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Anders Bak

Indlæg af Anders Bak »

Det er nu ikke en USB hd. Begge partitioner sidder på samme interne hd.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Anders Bak skrev:Det er nu ikke en USB hd. Begge partitioner sidder på samme interne hd.

i så fald er det endnu værre... se på det således.
du har 1taske. fyldt med sand, alt dette sand skal over i en anden taske, så du kan mere eller mindre tage og hælde alt sandet fra en taske over i den anden for det skal ud af den ene og ned i den anden taske.

nu forestiller du dig at du kun har en taske, og i den taske har du 2 rum. du kan nu kun tage en håndfuld sand ud af det ene rum, lukke dette og så åbne det andet rum, ligge din håndfuld sand i dette, og så lukke rum nr2, åbne rum nr 1, og tage en ny håndfuld. sådan fortsætter du så bare der ud af. HUSK du må ikke spilde eller tabe et enkelt sandkorn
med sannd (satans små korn) kan du måske have 10.000 små sandkorn i hånden ad gangen og disse fylder måske 5 kubik centimeter. havde det nu været bøger kunne du måske flytte 5-6 bøger eller 5.000 kubik centimeter ad gangen.

med andre ord det kommer and på hvor tingene skal flyttes fra og til (forskellige rum i samme taske/forskellige partitioner på samme disk, eller fra taske til taske/disk til disk) og det kommer and på hvad der skal flyttes (mange små sandkorn/små filer eller store genstande/store filer)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Anders Bak

Indlæg af Anders Bak »

Så det ville gå meget hurtigere, hvis de 2 partition var på hver sin hd?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Lidt vil det nok hjælpe, men ikke så meget som jeg tror du håber på, det er (som tidligere skrevet) et problem at det er så mange små filer du kopiere, jeg har det samme "problem" når jeg laver sikkerhedskopi imellem 2 diske med ext4, og der er meget stor forskel på om det er mange små eller enkelte store filer, og jeg er også nede på samme overførselshastighed som du viser, når jeg kopiere mange små filer.

Du kan evt finde en stor fil (film eller lign.) og teste hvad du kan overføre med i hastighed på den.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing