[LØST] Hvor finder jeg denne menu?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mathiasdk

[LØST] Hvor finder jeg denne menu?

Indlæg af mathiasdk »

Hej alle

Jeg har samme problem og samme computer, som fyren i denne tråd: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=869788

Han nævner i pkt. 3, at han ændrer noget i menuen "File->Change Device->" i "Mixer control option" i en af "OSS Mixerne". Jeg har prøvet at søge i Software Center efter "OSS Mixer", og jeg har prøvet et par forskellige versioner af ALSA Mixer - bla. "Gnome ALSA Mixer", men i ingen af dem, kan jeg finde menupunktet "Change Device".

Jeg tror, dette kan afhjælpe mit problem, men jeg mangler lige det sidste hjælp :)

Mathias
Senest rettet af mathiasdk 17. jun 2010, 11:28, rettet i alt 1 gang.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Hvor finder jeg denne menu?

Indlæg af zob »

Det er en gammel tråd, så det er ikke sikkert vi har de menuer længere. Men lad os se på det.
Du har en Packard Bell EasyNote MZ35-U-005 og du har lyd, men ikke i hovedtelefonstikket, er det korrekt?

Prøv at køre denne smøre i en terminal og copy-paste outputtet til tråden her:

Kode: Vælg alt

lsb_release -a && uname -a && lshw -C multimedia && aplay -l && cat /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

Du må også meget gerne prøve at køre

alsamixer
Selv om det ligner grafik, er det tekst og det kan copy-pastes ind i tråden her på samme måde som det sidste. Du kan afslutte alsamixer med ESC. Men du kan jo også lige se om du selv kan finde et sted hvor der står headphones og om der er skruet op. Men copy-paste lige alligevel.
John Doe
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af John Doe »

Undskyld jeg jogger rundt i denne tråd. Men jeg læste om computeren, og det er den samme som min. Så hvis du mangler lyd i hovedtelefonerne så er det følgende du skal bruge:

Tast ALT+F2 og skriv

gksu gedit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

Så skal du helt ned i bunden af filen. Her tilføjer du linjen:

options snd-hda-intel model=dallas

Herefter gemmer du og lukker og genstarter computer - og tjekker for lyd.

(Tak til zob: løsningen på mit problem er her: viewtopic.php?f=15&t=10572&st=0&sk=t&sd=a&start=0 )
- nu også uden signatur
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Nå fedt du så det. Der slap jeg for at gennemgå det hele en gang til. Tak for det.
mathiasdk

Indlæg af mathiasdk »

grontoft skrev:Undskyld jeg jogger rundt i denne tråd. Men jeg læste om computeren, og det er den samme som min. Så hvis du mangler lyd i hovedtelefonerne så er det følgende du skal bruge:

Tast ALT+F2 og skriv

gksu gedit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

Så skal du helt ned i bunden af filen. Her tilføjer du linjen:

options snd-hda-intel model=dallas

Herefter gemmer du og lukker og genstarter computer - og tjekker for lyd.

(Tak til zob: løsningen på mit problem er her: viewtopic.php?f=15&t=10572&st=0&sk=t&sd=a&start=0 )

Oh my god! Det virker! Mange tusind tak :) Farvel Windows og Mac!