For mig at se er der ikke noget galt med holdningsdiskussioner - for havde vi ikke dem, så ville vi afskære os fra en god mulighed for at lære mere, og måske oven i købet ændre, eller i det mindste begrunde vores holdninger.
Så, thj01, den holdningsdiskussion som du så paradoksalt har startet ( når du nu er så træt af holdningsdiskussioner) kan måske også føre noget godt med sig.
Der er dog to ting som jeg mener man skal holde sig for øje: det må ikke udarte til mudderkastning/flamewar - men holdes inden for den gensidige respekt som præger forum, og argumenter bør være begrundede. Det var det ene.
Det andet er, at holdningsdiskussionerne ikke hører hjemme i supporttråde, men i OffTopic, eller måske Linux-forum, som jeg på et tidspunkt flyttede denne tråd til.
Så velkommen til gode diskussioner på rette tid og sted!
Og velkommen til support - også på rette tid og sted!
Linux skal være som windows?
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Re: Linux skal være som windows?
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Geografisk sted: Fredericia
Pinder lige ud
I denne del af forum ubuntudanmark - og off topic hører disse diskusioner fint til.
Det jeg er træt af er support tråde der lyder efter følgende skabelon:
Jeg mangler program XXX og vil have et program der er lige sådan som dette (læs : jeg gider ikke sætte mig ind i et nyt program)
Jeg har problemer med XXX - (læs : jeg vil have det til at virke ligesom i windows)
Den webapplikation, som min bank/whatever udbyder virker ikke på linux - ergo er linux noget lort. Og nu skal alle i andre løse mit problem.
Alle ovenstående problemstillinger har INTET med linux at gøre - eller windows for den sags skyld. De drejer sig om den enkelte brugers personlige evner og engagement.
Hvis man nu er så glad for en bank, der laver en webappliation der kun kører fint på windows så må man acceptere at så længe man har den bank har man et problem. For mig er det et konkret fokuspunkt når jeg er i forhandlinger med en bank. Jeg vil IKKE have et webinterface der lider af alle windows' sikkerhedsproblemer. Kan det ikke køre på linux er det ikke lavet efter webstandarderne.
Jeg er træt af diskusioner der har en base i, at man gerne vil have at den ferrari man har sat sig ind i skal være en Golf.
Hvis udgangspuntet for support/holdninger ikke er, at man respekterer og accepterer konsekvenserne af det frie valg - og hermed også fravalg - så er det en kamp op ad bakke. Og jeg gider den ikke mere.
For mig er problematikken meget simpel - kan du ikke lide lugten i bageriet - så er der ingen der tvinger dig til at være her. Lev lykkeligt med dine piratopier af photoshop, lev lykkeligt med windows og deres EULA, lev lykkeligt med en computer der gør som den vil, og ikke som du vil have det. lev lykkeligt med den evige fare for at NTFS en dag bryder sammen, at vira, rootkits, malware måske en dag gør din pc uarbejdsdygtig.
Diskuter gerne på dette forum, men forvent ikke at alle klapper af dig og er enige med dig. Flyt en tråd, men forvent at trådstarteren faktisk placerede sin tråd lige netop der hvor han mente den skulle placeres - der var måske en mening med galskaben - eller spørg hvis du er i tvivl.
Hold dig til trådens tema/indhold og opret nye tråde, hvis du går ud over trådstarterens intention. Respekter trådens præmisser lige så vel som du vil have dine tråde respekteret.
@ eitrich
Du har fuldstændig misforstået hvad jeg har skrevet. Intet af det du skriver er jeg uenig i.
Det jeg skrev i denne tråd var en udmelding - et manifest. det har aldrig været en diskussion. Og min opfordring til sidst var : kast dig ind i kampen
fra første indlæg
Jeg er ikke Linux religiøs - jeg er til linux fordi det virker bedre end windows og jeg kan bruge min tid på at bruge min computer i stedet for at administrere den. Jeg er til linux fordi det virker for mig.
I denne del af forum ubuntudanmark - og off topic hører disse diskusioner fint til.
Det jeg er træt af er support tråde der lyder efter følgende skabelon:
Jeg mangler program XXX og vil have et program der er lige sådan som dette (læs : jeg gider ikke sætte mig ind i et nyt program)
Jeg har problemer med XXX - (læs : jeg vil have det til at virke ligesom i windows)
Den webapplikation, som min bank/whatever udbyder virker ikke på linux - ergo er linux noget lort. Og nu skal alle i andre løse mit problem.
Alle ovenstående problemstillinger har INTET med linux at gøre - eller windows for den sags skyld. De drejer sig om den enkelte brugers personlige evner og engagement.
Hvis man nu er så glad for en bank, der laver en webappliation der kun kører fint på windows så må man acceptere at så længe man har den bank har man et problem. For mig er det et konkret fokuspunkt når jeg er i forhandlinger med en bank. Jeg vil IKKE have et webinterface der lider af alle windows' sikkerhedsproblemer. Kan det ikke køre på linux er det ikke lavet efter webstandarderne.
Jeg er træt af diskusioner der har en base i, at man gerne vil have at den ferrari man har sat sig ind i skal være en Golf.
Hvis udgangspuntet for support/holdninger ikke er, at man respekterer og accepterer konsekvenserne af det frie valg - og hermed også fravalg - så er det en kamp op ad bakke. Og jeg gider den ikke mere.
For mig er problematikken meget simpel - kan du ikke lide lugten i bageriet - så er der ingen der tvinger dig til at være her. Lev lykkeligt med dine piratopier af photoshop, lev lykkeligt med windows og deres EULA, lev lykkeligt med en computer der gør som den vil, og ikke som du vil have det. lev lykkeligt med den evige fare for at NTFS en dag bryder sammen, at vira, rootkits, malware måske en dag gør din pc uarbejdsdygtig.
Diskuter gerne på dette forum, men forvent ikke at alle klapper af dig og er enige med dig. Flyt en tråd, men forvent at trådstarteren faktisk placerede sin tråd lige netop der hvor han mente den skulle placeres - der var måske en mening med galskaben - eller spørg hvis du er i tvivl.
Hold dig til trådens tema/indhold og opret nye tråde, hvis du går ud over trådstarterens intention. Respekter trådens præmisser lige så vel som du vil have dine tråde respekteret.
@ eitrich
Du har fuldstændig misforstået hvad jeg har skrevet. Intet af det du skriver er jeg uenig i.
Det jeg skrev i denne tråd var en udmelding - et manifest. det har aldrig været en diskussion. Og min opfordring til sidst var : kast dig ind i kampen
fra første indlæg
Jeg har ikke noget imod at folk vil finde det samme program og procedure på Linux - men helt ærligt - så betal for det. Men hvis du vælger at springe over til os andre der nyder friheden - så lær at bruge de programmer der er til rådighed. Skriv til programmørerne med gode ideer. Lav how-too's som vi andre kan nyde.
Jeg er ikke Linux religiøs - jeg er til linux fordi det virker bedre end windows og jeg kan bruge min tid på at bruge min computer i stedet for at administrere den. Jeg er til linux fordi det virker for mig.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Nu spørger jeg igen: Hvorfor må man ikke have holdninger, om hvad man selv synes der burde være på Ubuntu, bare fordi man er Windows-bruger?
Du får ikke en flyvende fis ud af at bede nye folk om at skride, fordi de ikke "kan lide lugten i bageriet" - Linux er et bageri som er stort nok til alle, såfremt man ønsker at det skal være det. Og jo, vi er her faktisk for at løse folks problemer - både på forum, men også i andre sammenhænge, som i folk der udreder bugs med programmer, så person X's netbank kan køre i Ubuntu - du kan ikke forvente at almindelige mennesker laver sådan noget selv, så naturligvis er de afhængige af andre.
Du får ikke en flyvende fis ud af at bede nye folk om at skride, fordi de ikke "kan lide lugten i bageriet" - Linux er et bageri som er stort nok til alle, såfremt man ønsker at det skal være det. Og jo, vi er her faktisk for at løse folks problemer - både på forum, men også i andre sammenhænge, som i folk der udreder bugs med programmer, så person X's netbank kan køre i Ubuntu - du kan ikke forvente at almindelige mennesker laver sådan noget selv, så naturligvis er de afhængige af andre.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Det er ikke et spørgsmål om holdninger når man står med noget Windows-only og "bitcher" over at det ikke virker og automatisk antager det er Linux der er skurken og noget lort. Det er et spørgsmål om manglende forståelse for problemet.
Det er det gamle om og om igen at Linux er _ikke_ Windows - og omvendt for den sags skyld. Hvis man ikke forstår det simple faktum, så _er_ det op ad bakke som thj01 beskriver.
En bekendt jeg har elsker Windows og måden det virker på, ser ud osv. Fred være med det. Han har prøvet Linux nogle gange og I skulle høre som han kan bitche over hvad Linux mangler af dit og dat for at få succes og hvad han ikke kan i Linux som han kan i Windows og derfor er Linux automatisk bagefter... jøsses det er til at få hovedpine af, at høre på. Men sådan en skal jo netop heller ikke køre Linux - manden er fuldt ud tilfreds med Windows og derfor vil Linux _aldrig_ blive en succes - aldrig.
Selvfølgelig kan man have holdninger om hvad der kan forbedres på systemet... men det skal være saglige punkter og ikke tøse-bitchen som man desværre tit ser. Skal der bitches skal det være reelt og ikke blot fordi det er anderledes. Linux har ikke et problem når et eller andet budgetsystem i en eller anden bank bruger ActiveX. Det er ikke Linux der er et lortesystem når det ikke funker, det er banken der er en lortebank ved at fastligge sig på et lorte-system fra MS.
Det er heller ikke Linux der er et lortesystem når Java fra Oracle ikke er installeret fra starten - man kunne ønske sig det anderledes, men det kan vi så "takke" nogle andre for (patent-crap og copyright).
Osv osv....
Holdninger er great! Men uintelligent bitchen... puha så stiger hovedpinen altså
Det er det gamle om og om igen at Linux er _ikke_ Windows - og omvendt for den sags skyld. Hvis man ikke forstår det simple faktum, så _er_ det op ad bakke som thj01 beskriver.
En bekendt jeg har elsker Windows og måden det virker på, ser ud osv. Fred være med det. Han har prøvet Linux nogle gange og I skulle høre som han kan bitche over hvad Linux mangler af dit og dat for at få succes og hvad han ikke kan i Linux som han kan i Windows og derfor er Linux automatisk bagefter... jøsses det er til at få hovedpine af, at høre på. Men sådan en skal jo netop heller ikke køre Linux - manden er fuldt ud tilfreds med Windows og derfor vil Linux _aldrig_ blive en succes - aldrig.
Selvfølgelig kan man have holdninger om hvad der kan forbedres på systemet... men det skal være saglige punkter og ikke tøse-bitchen som man desværre tit ser. Skal der bitches skal det være reelt og ikke blot fordi det er anderledes. Linux har ikke et problem når et eller andet budgetsystem i en eller anden bank bruger ActiveX. Det er ikke Linux der er et lortesystem når det ikke funker, det er banken der er en lortebank ved at fastligge sig på et lorte-system fra MS.
Det er heller ikke Linux der er et lortesystem når Java fra Oracle ikke er installeret fra starten - man kunne ønske sig det anderledes, men det kan vi så "takke" nogle andre for (patent-crap og copyright).
Osv osv....
Holdninger er great! Men uintelligent bitchen... puha så stiger hovedpinen altså
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
tuxx skrev:Holdninger er great! Men uintelligent bitchen... puha så stiger hovedpinen altså
Nu synes jeg, jeg efterhånden har været vidne til mange af dens slags tråde og diskussioner, og for mig er det det samme problem hver gang, og som jeg også synes er det grundlæggende problem i denne tråd:
Hvem er det, som skal være overdommer for, hvad der er "utintelligent bitchen", og hvad der ikke er?
Jeg er sikker på, at mange her på forummet, som vil anse sit eget brok for "intelligent bitchen", vil blive set helt anderledes på af hardcore slackware-hackere, som vil mene man ikke heeelt har forstået problemet. Ligesom IT-interesserede her på forummet, som faktisk godt kan lide at dykke ned i problemstillinger, ser anderledes på "almindelige brugere" som ikke kan lide at dykke ned i IT-problemstilinger.
Jeg forstår sådan set godt nogle af frustrationerne. Ofte når jeg hører noget brok om Ubuntu eller noget andet, hvor jeg kan høre, at vedkommende egentligt ikke har forstand på det, gider jeg ikke gå ind i en diskussion. Jo, jeg kunne da godt prøve at overbevise ham om noget andet, men ofte gider jeg bare ikke (længere).
Og sådan vil jeg også sige, at det bør være online: Gider man ikke en tråd, eller noget brok, så lad dog den være. For hvem skal ellers være overdommeren for om det er "uintelligent bitching" eller ej?
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Jeg burde nok have brugt et andet ord.
Men overdommeren er jo ham der har ret .... det er uintelligent hvis man bliver ved med at skyde skylden på Linux når problemet ligger et andet sted. Og når en person så påpeger problemstillingen så er det vel automatisk overdommeren
Det nytter da heller ikke noget jeg står ude hos Kia og sviner Kia-mærket til når det er Michelin der har leveret en batch dårlige dæk... det er da uintelligent som noget kan være. Eller at jeg sviner Kia-mærket til selvom mit problem snarere består i at værkføren er en knold og mekanikeren har fusket... Men jeg kan da godt se det absolut er det nemmeste at smide armene over kors og råbe "FUCK Kia" ud over det hele, stampe i gulvet og gå min vej som "sejrsherre" og tænke "HA der fik de sq den".
Jeg kan ikke rigtig se problemet i at forstå hvad der er "uintelligent" eller ej. Men det er nok bare mig der ikke besidder den rette mængde empati.
Men overdommeren er jo ham der har ret .... det er uintelligent hvis man bliver ved med at skyde skylden på Linux når problemet ligger et andet sted. Og når en person så påpeger problemstillingen så er det vel automatisk overdommeren
Det nytter da heller ikke noget jeg står ude hos Kia og sviner Kia-mærket til når det er Michelin der har leveret en batch dårlige dæk... det er da uintelligent som noget kan være. Eller at jeg sviner Kia-mærket til selvom mit problem snarere består i at værkføren er en knold og mekanikeren har fusket... Men jeg kan da godt se det absolut er det nemmeste at smide armene over kors og råbe "FUCK Kia" ud over det hele, stampe i gulvet og gå min vej som "sejrsherre" og tænke "HA der fik de sq den".
Jeg kan ikke rigtig se problemet i at forstå hvad der er "uintelligent" eller ej. Men det er nok bare mig der ikke besidder den rette mængde empati.
// Martin | RLU # 131406
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Empati er i hvert fald en dyd, i modsætning til uintelligent bitchen. Og jeg bliver nødt til at stå af den vogn der hedder, hvis de ikke har forstået idéen med Gnu/Linux, foss e.l. 100%, så kan de bare holde sig væk. Selvfølgelig er det irriterende at høre på, men det er altså ikke alle der, som thj01 antyder, har så meget interesse i IT at de vælger bank efter det - og det mener jeg heller ikke det skal være.
Folk kan have mange andre grunde til at vælge bank: Handicapadgang, ligger mellem arbejde og børnehave, investering, bla bla. Og sådan er folk bare forskellige.
Ligeledes er folks grunde til at bruge/prøve ubuntu (eller en anden linux distro) forskellige: ideologi, prisen, sikkerheden, boothastighed, fleksibiliteten, enkelthed, mininalisme, whatever... Og lige præcis ubuntu (Canonical) går jo direkte efter de brede masser - pøblen, og hvis man er for fin til at være i det selskab, så er det måske værd at overveje om det er pøblen eller en selv der er gået forkert. Der er jo masser af distros for dem med hjertet på rette sted, og som brænder for enten det mere ideologiske eller det mere teknologiske.
Jeg kan ikke se det konstruktive i at sige at det skal de lade være med. Hvordan får man dem til at holde op med det? Hvad er den konkrete plan? Skal vi have en bandekasse? En bitchbox?
Canonicals mål taget i betragtning (bug #1), vil det være sådan i rigtig lang tid frem over, at de windowsbønder der tager 4-toget til Linuxmetropolen, med næsten tvingende nødvendighed bliver smidt af på Station Ubuntu inden de bliver præsenteret for resten af LinuxCity. Det er os der er velkomstkommiteen på godt og ondt. Og det er både fedt og sindssygt frustrende.
Ubuntu skal have plads til alle (også uintelligente mennesker), og det er syrlig bagdel til tider, men der er andre distros til de mere hardcore. Men ja, jeg får også somme tider hovedpine. Heldigvis er det frivilligt og man kan jo bare trække sig ud af tråden hvis det er ved at blive for meget for en.
Folk kan have mange andre grunde til at vælge bank: Handicapadgang, ligger mellem arbejde og børnehave, investering, bla bla. Og sådan er folk bare forskellige.
Ligeledes er folks grunde til at bruge/prøve ubuntu (eller en anden linux distro) forskellige: ideologi, prisen, sikkerheden, boothastighed, fleksibiliteten, enkelthed, mininalisme, whatever... Og lige præcis ubuntu (Canonical) går jo direkte efter de brede masser - pøblen, og hvis man er for fin til at være i det selskab, så er det måske værd at overveje om det er pøblen eller en selv der er gået forkert. Der er jo masser af distros for dem med hjertet på rette sted, og som brænder for enten det mere ideologiske eller det mere teknologiske.
Jeg kan ikke se det konstruktive i at sige at det skal de lade være med. Hvordan får man dem til at holde op med det? Hvad er den konkrete plan? Skal vi have en bandekasse? En bitchbox?
Canonicals mål taget i betragtning (bug #1), vil det være sådan i rigtig lang tid frem over, at de windowsbønder der tager 4-toget til Linuxmetropolen, med næsten tvingende nødvendighed bliver smidt af på Station Ubuntu inden de bliver præsenteret for resten af LinuxCity. Det er os der er velkomstkommiteen på godt og ondt. Og det er både fedt og sindssygt frustrende.
Ubuntu skal have plads til alle (også uintelligente mennesker), og det er syrlig bagdel til tider, men der er andre distros til de mere hardcore. Men ja, jeg får også somme tider hovedpine. Heldigvis er det frivilligt og man kan jo bare trække sig ud af tråden hvis det er ved at blive for meget for en.
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
thj01 skrev:Jeg mangler program XXX og vil have et program der er lige sådan som dette (læs : jeg gider ikke sætte mig ind i et nyt program)
Det er ofte ikke et spørgsmål om at sætte sig ind i et nyt program, men at finde ud af hvad det program man skal bruge hedder i linux.
Det er ikke et spørgsmål om at folk vil have det som windows ... men det skal være så de kan finde ud af at bruge et andet styresystem ... deriblandt Ubuntu
Hvis alle kunne bruge Ubuntu/Linux uden videre, så kunne vi lige så godt lukke dette forum ... så er der jo ikke brug for det.
"Alle" kan heller ikke bruge windows ... men fordelen for dem er at de næsten altid kender en der kan ... Jeg synes det er trist at høre "at man kun kan være brugere af en pc, hvis man er en nørd (min opfattelse af tj01's holdninger til pc brugere)
Det er vel derfor vi er her ... for at prøve at hjælpe andre med et nyt styresystem ... det er svært at sige til andre ... Du skal køre Ubuntu, men du må selv finde ud af hvordan det virker
Jeg har installeret Ubuntu hos 3 af mine venner ... nuvel, det kræver en extra indsats af mig .... men får vi ikke udbredt linux, så tvinger vi heller ikke producenterne til at udlevere diverse koder, så vi kan få produceret nogle driver til diverse hardware til linux. Kommer der brugere nok, så kan det jo være at producenterne selv begynder at lave driver til linux.
Javel ... nu er det jo ikke alle der er "nørder" ... de fleste der har pc er "bruger"
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
-
- Geografisk sted: Fredericia
eitreach skrev:Du får ikke en flyvende fis ud af at bede nye folk om at skride, fordi de ikke "kan lide lugten i bageriet"
Jeg har ikke skrevet at de skal skride. Jeg skrev
For mig er problematikken meget simpel - kan du ikke lide lugten i bageriet - så er der ingen der tvinger dig til at være her.
eitreach skrev:- Linux er et bageri som er stort nok til alle, såfremt man ønsker at det skal være det.
Hvor i noget som helst Ubuntu Cummunity dokument læser du at Ubuntu er et socialt projekt.
Vores filosofi
Vores arbejde er drevet af friheden til at vælge software, en filosofi som har til formål at sprede og bringe fordelene af software til alle dele af verden. De grundlæggende filosofiske idealer i Ubuntu filosofien er:
* Alle computerbrugere skal have frihed til at downloade, køre, kopiere, distribuere, studere, dele, ændre og forbedre deres software til ethvert formål, uden at betale licensafgifter.
taget fra : http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=82
Som jeg læser det er overskrifterne frihed og ingen licensudgifter. De må gerne koste noget, men det skal ikke være for reelle varer og ikke nuller og et'taller.
Jeg ønsker alle der vil friheden til at vælge velkomne og vil med glæde hjælpe det jeg kan. Det var også mit motiv for at oprette freedomnotbeer.dk, ubuntuguiden, oversættelse af dokumenter, givet plads til Arwai's guides osv. Så jeg er absolut med på vognen.
Men jeg er blevet gammel og gnaven nu og vælger mit engagement med omhu.
My Self skrev:Hvis udgangspuntet for support/holdninger ikke er, at man respekterer og accepterer konsekvenserne af det frie valg - og hermed også fravalg - så er det en kamp op ad bakke.
Min eneste pointe er ovenstående. Der må grundlæggende være et valg, som man står ved. Leg med Linux og rode med det - det er den måde vi andre har fået det til at virke. Men acceptere at med friheden følger forandring - og nogle gange er den ireversibel.
Linux er mindst lige så brugervenligt som Windows eller OSX. Linux er mindt lige så simpelt at installere som Windows er. Linux er mindst lige så inkompatibelt med inkompatibel hardware, som Windows er.
Linux har bare den fordel at når man bander over at lortet ikke fungerer, så skal man ikke bande endnu mere over at ens pengepung er blevet tyndere.
Og så ville jeg ønske at folk faktisk læste det jeg skrev i helhed og ikke bare hev enkelt sætninger ud for at "modbevise" det jeg skriver.
Det bliver mine sidste ord - ud over svaret til mit oprindelige spørgsmål:
FORHÅBENTLIG IKKE!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
- Geografisk sted: Køge
Linux skal være som windows?
Nej!