Hej
Jeg har haft min 10.04 ubuntu sat op med to skærme. Den ene med menu, ikoner og program linie. På grund af tordenvejret tror jeg den ene skærm er helt død. Der er i hvert fald ikke lys i den. Skærmkort mv fejler vist ikke noget.
Ubuntu tror stadig der er to skærme, og nu kan jeg ikke komme i kontakt med menu linie mv. Er der nogen som ved hvordan jeg 1. kommer ind i skærmopsætning og 2. styrer om et vindue vises i den døde eller den levende skærm?
Det er lykkedes mig at komme ind i fil-systemet, og finde en fil som startede Chrome, som heldigvis er sat op til at blive vist på den endnu levende skærm.
På forhånd tak
Jerrik
Menu/program linie på død skærm (LØST)
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
Menu/program linie på død skærm (LØST)
Senest rettet af Jerrik 15. jun 2010, 23:09, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Menu/program linie på død skærm
Jerrik skrev:Hej
Jeg har haft min 10.04 ubuntu sat op med to skærme. Den ene med menu, ikoner og program linie. På grund af tordenvejret tror jeg den ene skærm er helt død. Der er i hvert fald ikke lys i den. Skærmkort mv fejler vist ikke noget.
Ubuntu tror stadig der er to skærme, og nu kan jeg ikke komme i kontakt med menu linie mv. Er der nogen som ved hvordan jeg 1. kommer ind i skærmopsætning og 2. styrer om et vindue vises i den døde eller den levende skærm?
Det er lykkedes mig at komme ind i fil-systemet, og finde en fil som startede Chrome, som heldigvis er sat op til at blive vist på den endnu levende skærm.
På forhånd tak
Jerrik
den nemme løsning er at flytte den levende skærm over på det andet stik, og så den vej igennem sætte det anderledes op
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
Re: Menu/program linie på død skærm (LØST)
Soundpartner - så simpelt og smukt!
Gid jeg selv havde fået den ide
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Menu/program linie på død skærm (LØST)
Jerrik skrev:Soundpartner - så simpelt og smukt!
ofte er den simpleste og mindst hiteck løsning også den nemmeste