Angående diskplads på min live usb installation

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
TommyDk
IRC nickname: TommyDK

Angående diskplads på min live usb installation

Indlæg af TommyDk »

Hej

Jeg har i noget tid kørt med en Mint 9 installation på en usb-stick (med 4 gb reserveret plads) . Men der er begyndt at opstå pladsproblemer, idet 'MInt' siger, at der kun er 100 mb diskplads til rådighed. Hvis jeg kigger på 'diskforbrugsanalyser', så er pladsen fordelt sådan her: cdrom 42%, usr 24%, rofs 20,2, var 6.9 % osv. Min spørgsmål er så, hvordan pokker skaber jeg mere plads? Det kan jeg selvfølgelig ikke (for der er kun 4 gb), men der må være noget som tager pladsen, idet der ikke tidligere har været pladsproblemer. Jeg har tømt papirkurv, hentede filer osv., dog uden den store besparelse. Hvad er der af muligheder: fx finders der noget software til at rydde op i Linux (logfiler, cache, dobbeltfiler osv.) - eller er der andre muligheder?

/Tommy
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Angående diskplads på min live usb installation

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Der kommer med tiden lidt fyld i systemet i form af logfiler, midlertidige filer osv. Laoshi har lavet et oprydningsscript, som du kan prøve viewtopic.php?f=11&t=7282

Hvis ikke du kan få det hele ryddet op, så kom igen :D
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD