Systemlyde

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Kim Ludvigsen

Systemlyde

Indlæg af Kim Ludvigsen »

Findes der et program, der kan bruges til at skifte systemlyde? Og meget gerne også lydtemaer.

I Ubuntu 9.04 var det muligt at skifte de enkelte systemlyde manuelt, men den mulighed er væk i 10.04. Nu er det kun muligt at vælge eller fravælge al lyd eller at vælge en alternativ advarselslyd.

Hvor ville det dog være dejligt, hvis man kunne installere systemlyde lige så let som ikoner via .icons i hjemmemappen. Men nu er det gået fra svært til sværere, øv.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Systemlyde

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Jeg går ud fra at terminalen er bandlyst for dig - og så er svaret NEJ.

I Ubuntu 9.04 havde man gnome-sound-properties som en del af GNOME-Control-Center. Dette blev fjernet i Ubuntu 9.10 og frem, og dermed muligheden for at ændre systemlyde.

Med lidt terminaltrylleri kan det dog lade sig gøre at installere gnome-sound-properties. Sig til hvis du er interesseret.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Kim Ludvigsen

Re: Systemlyde

Indlæg af Kim Ludvigsen »

Det er til et Libris-hæfte for begyndere, så du gætter helt korrekt, terminalen er bandlyst.

Jeg har løst det ved at beskrive, hvordan man bruger det eksisterende tema som udgangspunkt til at lave sit eget tema. Og så en Alt+F2 => gksudo nautilus til at flytte resultatet ind i sounds-mappen.

Jeg havde håbet, at en eller anden havde lavet et program, der gjorde det lidt nemmere, men det kan da være det kommer.