Tema til log-in-skærm

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Kim Ludvigsen

Tema til log-in-skærm

Indlæg af Kim Ludvigsen »

I Ubuntu 9.04 er det muligt at vælge andre temaer til log-in-skærmen. Det sker via menupunktet System => Administration => Logindskærm. Men i Ubuntu 10.04 indeholder det pågældende vindue ikke en mulighed for udskiftning af tema. Er funktionen flyttet et andet sted hen (jeg kan ikke finde den), eller er den fjernet?
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Tema til log-in-skærm

Indlæg af swotie »

højreklik på skrivebordet > skift baggrund > tema > hent flere temaer på nettet > login window
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Kim Ludvigsen

Jeg ved godt, at man kan hente temaer på nettet. Spørgsmålet er, hvordan man installerer og tilretter dem i Ubuntu 10.04 - altså temaer til log-in-skærmen.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Det er meget nemt med startupmanager, da du får en GUI at arbejde i og kan lave alt vedrørende start.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Kim Ludvigsen

Hm, der er tilsyneladende noget galt i min Ubuntu. Jeg har installeret Startupmanager via Ubuntu Softwarecenter. Jeg går ud fra, at programmet er det, jeg kan finde under System => Administration => Opstarts-håndtering.

Problemet er så, at programmet ikke ligner skærmbilledet i softwarecentret, jeg har kun to faneblade: Opstartevalg og Avanceret. Og de giver kun mulighed for valg af styresystem, timeout og skærmopløsning.
Kim Ludvigsen

Efter at have søgt lidt på nettet, ser det ud til, at der er valgt en anden login-metode i 10.04, og jeg kan forestille mig, at det er derfor, jeg ikke kan ændre noget i Startupmanager.

Michael, har du muligheden i din Startupmanager i 10.04?

Jeg har fundet en metode til skift af baggrundsbilledet på loginskærmen, men ikke de andre muligheder, man tidligere havde (skift af besked m.m.). Desværre kræver denne løsning en terminal, så den kan jeg desværre ikke bruge. Jeg er ved at skrive om Ubuntu 10.04, og terminalen er bandlyst.

Hvis nogen falder over en GUI-løsning, hører jeg meget gerne nærmere.
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

har oz lige været ved at lege med det, efter du har taget emnet op ... i hjælp i opstarts-håndtering står der at opstarts splash screens skal være i formatet .so ... jeg kan ikke få det til at virke, men lad os håbe der kommer et klogt hovede forbi der kan :wink:
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Hej Kim,

Der er sket mange ændringer i 10.04, bl.a. ændret Opstartshåndtering. Du kan i stedet bruge Ubuntu Tweak ubuntu-tweak (bare klik på linket). Jeg har selv lige tjekket. Du skal have låst op, og derefter kan du ændre startbillede og meget andet. Alt sker via GUI.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Kim Ludvigsen

Tak!

Jeg havde allerede overvejet at anbefale Ubuntu Tweak til at flytte titelbjælkeknapperne over i højre side. Der er dog den ulempe, at programmet ikke er med i Ubuntu Softwarecenter.

Nu er der så endnu et argument for at bruge programmet. Desværre er det kun baggrundsbilledet og logoet, man får mulighed for at ændre, men det er absolut bedre end ingenting.

Dit link virker for øvrigt ikke, hvis man ikke har opsat en håndtering af "apt:" - ok, man får mulighed for at vælge et program, men man skal så vide, hvilket program man skal vælge.
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Kim Ludvigsen skrev:Jeg havde allerede overvejet at anbefale Ubuntu Tweak til at flytte titelbjælkeknapperne over i højre side. Der er dog den ulempe, at programmet ikke er med i Ubuntu Softwarecenter.

Som standard er programmet ikke med, da det ligger i GetDeb arkiverne. Når dette arkiv er tilføjet i Softwarekilder, kan programmet også findes i Ubuntu Softwarecenter, men er lidt tricky. I hovedbilledet i Ubuntu Softwarecenter skal der vælges System. Herefter kan der søges på enten config eller tweak, og programmet dukker op som config-ubuntu-tool.

Kim Ludvigsen skrev:Dit link virker for øvrigt ikke, hvis man ikke har opsat en håndtering af "apt:" - ok, man får mulighed for at vælge et program, men man skal så vide, hvilket program man skal vælge.

Jo, linket fungerer efter hensigten. Som standard bruges apturl, men der er også mulighed for selv at vælge andet. Hvis du blot klikker ok, så går installtionen i gang.

<edit> stavebøf rettet
Senest rettet af Warhawk 10. jun 2010, 15:25, rettet i alt 1 gang.
/Michael
---

Kim Ludvigsen

Warhawk skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Dit link virker for øvrigt ikke, hvis man ikke har opsat en håndtering af "apt:" - ok, man får mulighed for at vælge et program, men man skal så vide, hvilket program man skal vælge.

Jo, linket fungerer efter hensigten. Som standard bruges apturl, men der er også mulighed for selv at vælge andet. Hvis du blot klikker ok, så går indstalltionen i gang.

Åh, jeg fokuserede på Vælg-knappen. Du har helt ret.