mbr - grub

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
hca
Geografisk sted: Holte

mbr - grub

Indlæg af hca »

Jeg kan ikke genstallere den Vista, der fulgte med min bærbare Acer. Uanset hvad jeg gør fåøf jeg:
GRUB loading
error: unknown filesystem
drub rescue.
Jeg vil helst geninstallefre alt (Vista, dual boot Ubuntu).,Men jeg kan ikke lægere end den viste fejlmelding.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?
/Hans Christian
Hans Christian
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: mbr - grub

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Du er nødt til at beskrive, hvad du har gjort, og hvad der sker.

Får du bootet op på din Vista CD og begynder på installationen? - det er første skridt.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
hca

Indlæg af hca »

Warhawk skrev:Hejsa,

Du er nødt til at beskrive, hvad du har gjort, og hvad der sker.

Får du bootet op på din Vista CD og begynder på installationen? - det er første skridt.

Jeg havde en ubuntu 9.04 insstalleret og ville opgradere til 10.04, men jeg "dummede" i brugen af disk partitioneringenog og afbrød den før den var færdig. Siden da har jeg ikke kunnet få noget til at køre. Så tog min back-up af Acer Recovery (2 CD'er). ( AMD Turion 64 bit og BIOS V1.32) Da den blev færdig bad den mig om restarte maskinen. Efter det har ikke fået andet på skærmen end den, jeg citerede ovenfor. Uanset hvad jeg gør, kan jdeg ikke få den til andet.

/Hans Christian
Hans Christian
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Når du kører Acer Recovery burde den automatisk fjerne alt og sætte systemet tilbage som oprindeligt og med egen MBR. Det sker åbenbart ikke. Du kan enten prøve at bruge SuperGRUB og vælge Fix MBR eller starte din LiveCD og slette dine partitioner, og herefter genstarte med Acer Recovery og se om det så ikke lykkes.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
hca

Indlæg af hca »

Warhawk skrev:Når du kører Acer Recovery burde den automatisk fjerne alt og sætte systemet tilbage som oprindeligt og med egen MBR. Det sker åbenbart ikke. Du kan enten prøve at bruge SuperGRUB og vælge Fix MBR eller starte din LiveCD og slette dine partitioner, og herefter genstarte med Acer Recovery og se om det så ikke lykkes.

Det er også det jeg helse vil. Men hvordan setter jeg gamle ubuntu'er, når jeg er live CD'ens partitionerings program??
Hans Christian
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Du starter op med LiveCD og prøver den uden at installere. Når du kommer på skrivebordet skal du have startet Gparted, og den ligger i System | Administration. Her finder du dine partitioner og sletter dem alle, så du har én stor upartitioneret blok. Lukker ned og starter op med Acer Recovery.
/Michael
---

hca

Indlæg af hca »

Warhawk skrev:Du starter op med LiveCD og prøver den uden at installere. Når du kommer på skrivebordet skal du have startet Gparted, og den ligger i System | Administration. Her finder du dine partitioner og sletter dem alle, så du har én stor upartitioneret blok. Lukker ned og starter op med Acer Recovery.

Det prøver jeg med det samme!
Hans Christian

Jeg prøvede det. Da jeg så kørte Acer Recovery "Managemen" kom jeg til Windows loadiing files... Micro soft corporation og Please select a language in which to see instructions. Jeg vælger Dansk og Next. SÅ siger den please wait a moment og jeg kommer til Gendan fabriks indstillinger og OK. Derefter siger den "Type mismatch" Jeg trykker "OK". Den siger så wait a moment. Jeg venter længe og der sker ikke mere....
Hans Christian