MP3 afspiller findes ikke længere i XP via Virtualbox?(LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 afspiller findes ikke længere i XP via Virtualbox?

Indlæg af Spotten »

Grineren!!

Jeg prøvede efter at have læst dit sidste indlæg følgende:

Satte min MP3-afspiller til, genstartede Ubuntu, ventede og startede så Virtualbox, og så startede XP op, og så var den pludselig tilgængelig..

Det virker nu nærmere som om der er noget galt fra Ubuntu's side, det virker som noget registrering i /etc/fstab'en.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

Spotten skrev:
swotie skrev:
Spotten skrev:Kan også se der mangler gruppen "usbfs", efter hvad jeg kan se andre steder, så kan det være årsagen til den ikke længere er tilgængelig, noget med det er er ændret i de nyere kerneler, dvs. det ville virke med en ældre kernel.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1471241

Jeg læste den tråd ... startede win xp i virtualbox ... så var min usb pen pludselig aktiv :shock:

Jeg har genstartet både virtualbox og Ubuntu ... den er stadig aktiv ... har ikke gjort andet end at læse ovenstående tråd ... underligt.

Men min gps kan den slet finde ... det må jeg arbejde videre på

Tror ikke det har så meget med din læsning at trådet at gøre.

Efter hvad jeg kan se i dvs. fora, så er det noget der er flere der oplever, enten virker den slet ikke, eller også er den som det passer den, ellers også virker den.

Har dog ikke set nogen der skriver den virker for dem, men det er jo heller ikke dem man høre fra når der er problemer, hvis de ikke oplever de samme problemer.

Det er bare mærkeligt, at det lige pludselig virker uden at vi har gjort noget ... tror der er en bug i virtualbox 3.2.2
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Spotten

Indlæg af Spotten »

Virker umiddelbart mere som en bug i kernel 22, den virker jo ikke når man gør det mens Ubuntu køre MÉN hvis man derimod genstarter Ubuntu, dermed kernel, så virker den.

Tror det er noget om den HAL de omtaler i systemet at gøre, men ved det ikke, så det lader jeg andre udtale sig om! :-)
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
swotie

Indlæg af swotie »

Spotten skrev:Virker umiddelbart mere som en bug i kernel 22, den virker jo ikke når man gør det mens Ubuntu køre MÉN hvis man derimod genstarter Ubuntu, dermed kernel, så virker den.

Tror det er noget om den HAL de omtaler i systemet at gøre, men ved det ikke, så det lader jeg andre udtale sig om! :-)

Min usb pen virker godt nok ... selv om ubuntu, virtualbox med win xp er startet .. det har den i hvert fald gjort i aften
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Spotten

Indlæg af Spotten »

swotie skrev:
Spotten skrev:Virker umiddelbart mere som en bug i kernel 22, den virker jo ikke når man gør det mens Ubuntu køre MÉN hvis man derimod genstarter Ubuntu, dermed kernel, så virker den.

Min usb pen virker godt nok ... selv om ubuntu, virtualbox med win xp er startet .. det har den i hvert fald gjort i aften

Også hvis du laver "Hot-swap" med den? Tager den fra og til, så bliver den også fundet hver gang uden du skal genstarte Ubuntu?
swotie

Indlæg af swotie »

Spotten skrev:
swotie skrev:

Også hvis du laver "Hot-swap" med den? Tager den fra og til, så bliver den også fundet hver gang uden du skal genstarte Ubuntu?

det har den gjort i aften ... har sat den i efter virtualbox med win xp er startet ... har prøvet at tage den fra og sætte den i igen, med xp kørende ... da blev den fundet igen og var stadigvæk aktiv ... nu må vi se om den vil i morgen oz ... eller om det var midlertidigt.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Lige da ubuntu 10.04 kom var virtualbox ikke klar med en version der virkede uden HAL (som ikke længere kører som standard i ubuntu). Det havde netop den effekt i omtaler. Derfor måtte jeg i starten klare mig med en workaround der hed at starte HAL manuelt før jeg startede virtualbox med følgende kommando:

Kode: Vælg alt

sudo hald
Så kørte alt som smurt.

Siden kom deres lucid version og jeg har, i modsætning til spotten, installeret ved at tilføje deres kilde til /etc/apt/sources.list, men så vidt jeg kan se har vi samme version. Men du kan da prøve at geninstallere og vælge at installere fra kilden, som er angivet på deres download-side. Den version har jeg ikke haft problemer med.

Ellers må du klare dig med at starte HAL manuelt, som nævnt ovenfor, inden du/I starter virtualbox.
Spotten

Indlæg af Spotten »

zob skrev:Lige da ubuntu 10.04 kom var virtualbox ikke klar med en version der virkede uden HAL (som ikke længere kører som standard i ubuntu). Det havde netop den effekt i omtaler. Derfor måtte jeg i starten klare mig med en workaround der hed at starte HAL manuelt før jeg startede virtualbox med følgende kommando:

Kode: Vælg alt

sudo hald
Så kørte alt som smurt.

Siden kom deres lucid version og jeg har, i modsætning til spotten, installeret ved at tilføje deres kilde til /etc/apt/sources.list, men så vidt jeg kan se har vi samme version. Men du kan da prøve at geninstallere og vælge at installere fra kilden, som er angivet på deres download-side. Den version har jeg ikke haft problemer med.

Ellers må du klare dig med at starte HAL manuelt, som nævnt ovenfor, inden du/I starter virtualbox.

Jeg er ikke helt med på hvad du vil have mig til at geninstallere? Ubuntu eller Virtualbox?

Jeg har hentet virtualbox fra deres egen side, så det burde ikke være problemet.

Det virkede da jeg startede Ubuntu op med den siddende til, så tror ikke denne sudo hald kommando har en effekt?

Nu er jeg ved at overføre 844 numre, og det har taget siden jeg skrev tidligere, og den er stadig ikke halvt færdig, virker da lidt unormalt synes jeg.
swotie

Indlæg af swotie »

nu har jeg til morgen startet win xp op i virtualbox ... satte min usb pen i, så kunne jeg aktivere den .. tog den så ud og den var N/A ... dette gentog jeg 5 gange og jeg kunne aktivere den hver gang jeg satte den i.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Spotten, jeg siger også at vi har samme version (af virtualbox). Det burde derfor IKKE være nødvendigt at geninstallere. Men du kan da prøve at installere efter samme metode som jeg har gjort hvis du bliver desperat.

Det er nok lettest at tjekke om sudo hald har en effekt, hvis du tester det en dag det IKKE virker. Så lukker du virtualbox igen, kører sudo hald, åbner vb, og tjekker.
Spotten

Indlæg af Spotten »

zob skrev:Spotten, jeg siger også at vi har samme version (af virtualbox). Det burde derfor IKKE være nødvendigt at geninstallere. Men du kan da prøve at installere efter samme metode som jeg har gjort hvis du bliver desperat.

Det er nok lettest at tjekke om sudo hald har en effekt, hvis du tester det en dag det IKKE virker. Så lukker du virtualbox igen, kører sudo hald, åbner vb, og tjekker.

Een ting jeg så ikke helt kan forstå, det er at den engang imellem virker, uden jeg gør brug af sudo hald kommandoen?

Det burde vel enten virke, eller ikke virke?

Det virker lidt Windows agtigt! :-D Så virker det, så virker det ikke!

Var ellers lige begyndt at stole meget mere på min maskine efter et år under Ubuntu, men det virker lidt suspekt dette stunt den laver.
swotie

Indlæg af swotie »

Så fik jeg win xp via virtualbox til at finde min gps og opdatere den :D ... så ryger den gamle bærbar i søen ... eller måske nøjes jeg med den nederste hylde i et skab ;)
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Spotten

Indlæg af Spotten »

swotie skrev:Så fik jeg win xp via virtualbox til at finde min gps og opdatere den :D ... så ryger den gamle bærbar i søen ... eller måske nøjes jeg med den nederste hylde i et skab ;)

Lavede lige en test (Er dog ikke helt færdig med at rode) men da jeg ventede med at sætte enheden jeg skulle bruge i XP til efter det var startet op, så virkede det umiddelbart også, så det virker som om det er efter hvordan man vælger at gøre når man sætter enheder til, det virker lidt forvirrende..
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

kan det ikke skyldes at usb-disken/mp3 afspilleren mountes i ubuntu (eller optræder som sådan) og derfor ikke er tilgængelig for gæsteoperativsystemet? dette forklarer jo fint at den er der men er nedtonet og derved ikke tilgængelig.
en løsning kunne i så fald være at afmontere i ubuntu, eller tage mediet ud af usb-porten og sætte det i igen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:kan det ikke skyldes at usb-disken/mp3 afspilleren mountes i ubuntu (eller optræder som sådan) og derfor ikke er tilgængelig for gæsteoperativsystemet? dette forklarer jo fint at den er der men er nedtonet og derved ikke tilgængelig.
en løsning kunne i så fald være at afmontere i ubuntu, eller tage mediet ud af usb-porten og sætte det i igen

Ved det ikke, har lige prøvet at mounte den i Ubuntu, starte VB, og så XP, og så blev den automatisk afmonteret i Ubuntu, og dukkede automatisk op i XP, så det tror jeg ikke hænger helt sådan sammen.

Virker lidt tricky.