Hej,
Jeg har lidt af et underligt problem som jeg ikke lige at kunne grave en løsning op på.
Jeg har Lucid installere på en fakeraid stripe0. Det køre ganske glimmerende på nær en ting. Hvis jeg genstarter maskinen, så giver min raid controller fejl på diskene. Så skal jeg slukke computeren, starte den igen, vente på at raid controlleren sætter diskene op. Der efter skal jeg genstarte igen, ellers får jeg boot fejl ved opstart. Der efter virker det igen. Der er ingen problemer hvis jeg bare vælger at slukke computeren og starte den igen. Så det må være et eller andet Ubuntu gør ved genstart... hvad... det ved jeg bare ikke.
Nogle som har set en løsning et sted?
Har et problem med fakeraid efter et reboot.
-
- IRC nickname: Sigge
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Har et problem med fakeraid efter et reboot.
Hejsa, lidt læsestof - https://help.ubuntu.com/community/FakeRaidHowto
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Jeg har gennemlæst det flere gange, men jeg kan ikke finde noget som lige afhjælper mig. Der er en gut som jeg tror har beskrevet problemet, men jeg har ikke de options i min bios.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Dit problem ligger formentlig i at ved standard reboot laver systemet en såkaldt "warm reboot", der styres af Linux kernen. Det kunne være interessant at se om en mere direkte reboot også fremkalder fejlen.
Når dit system kører som det skal, så genstart med
<Enter>
Meld tilbage hvordan det gik. Hvis det gik fint skal vi have den boot option gjort permanent.
Når dit system kører som det skal, så genstart med
Kode: Vælg alt
sudo reboot -f
Meld tilbage hvordan det gik. Hvis det gik fint skal vi have den boot option gjort permanent.
/Michael
---
---
-
Det giver samme fejl ved opstart.