Hvordan knytte mozilla webbrowser sammen med Thunder (LØST)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Hvordan knytte mozilla webbrowser sammen med Thunder (LØST)

Indlæg af Finn Bjerke »

Når jeg sender mail fra en hjemmeside i Mozilla, så åbner den som udgangspunkt mailprogrammet evolution, som jeg ikke bruger.

menupunktet Rediger/præferencer/mailto viser evolution som standard, man kan ikke vælge thunderbird men Gmail og andre. Der er en funktion der hedder "anden" men den kan jeg ikke finde ud af at navigere i. Det skyldes igen at jeg ikke helt har fattet Ubuntus filstruktur.

Omvendt kalder Thunderbird Google Chrome og ikke Mozillafirefox, det ville jeg gerne ændre med ved iokke hvordan ?
Senest rettet af Finn Bjerke 5. jun 2010, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Hvordan knytte mozilla webbrowser sammen med Thunderbirdmail

Indlæg af swotie »

system > indstillinger > foretrukne programmer > internet > postprogram ... så kan du vælge thunderbird som standard postprogram

Har du sat Firefox til standard browser .... system > indstillinger > foretrukne programmer > internet > webbrovser ?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hvordan knytte mozilla webbrowser sammen med Thunderbirdmail

Indlæg af Warhawk »

Hvis du ikke kan finde Thunderbird, så vælg tilpasset og indsæt denne kode under:

Kode: Vælg alt

/usr/lib/thunderbird-3.0.4/thunderbird "%s"

Du kan med fordel afinstallere Evolution når du ikke skal bruge programmet. Blot husk at du ikke må fjerne følgende pakker, da de bruges af systemet til mange andre ting.
  • evolution-common
  • evolution-data-server-common
  • evolution-data-server
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD