Formatering af HDD
-
Formatering af HDD
Jeg har besluttet at installere Ubuntu på min computer (Sony Vaio). Jeg startede installationen og fik muligheden mellem at installere Ubuntu side om side med Windows eller formatere hele HDD og installere Ubuntu. Jeg har ingen interesse i at beholde Windows som dualboot men vil dog gerne have muligheden for at gå tilbage på et senere tidspunkt. Jeg har lavet genoprettelsesdiske så der er vel ingen fare ved at formatere HDD, eller hvad? Jeg er lidt nervøs for at komme til at slette en genoprettelsespartion.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Formatering af HDD
gormbach skrev:Jeg har besluttet at installere Ubuntu på min computer (Sony Vaio). Jeg startede installationen og fik muligheden mellem at installere Ubuntu side om side med Windows eller formatere hele HDD og installere Ubuntu. Jeg har ingen interesse i at beholde Windows som dualboot men vil dog gerne have muligheden for at gå tilbage på et senere tidspunkt. Jeg har lavet genoprettelsesdiske så der er vel ingen fare ved at formatere HDD, eller hvad? Jeg er lidt nervøs for at komme til at slette en genoprettelsespartion.
du vil slette ALT på disken med denne metode, men har du diske er det jo ikke noget problem
alternativet er at du vælger at partitionere disken manuelt.
-
Okay. Jeg har bare været i tvivl om genoprettelses cd'erne skulle bruges SAMMEN med en partion på HDD eller om de fungerede fra en hel "ren" pc.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
gormbach skrev:Okay. Jeg har bare været i tvivl om genoprettelses cd'erne skulle bruges SAMMEN med en partion på HDD eller om de fungerede fra en hel "ren" pc.
det er faktisk forskelligt... nogle gange er genoprettelses cd'en kun en bootdisk til en partition på disken... som ogtest er der da tale om en cd. hvis der er tale om en eller flere dvd'er er det normalt noget der kan køre uden en partition
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Nå, soundpartner kom mig i forkøbet
De gange hvor jeg har haft sådanne diske har det været fulde CD/DVD, så en speciel partition ikke var nødvendig. Men det kan godt blot være en bootdisk som der bliver nævnt.
De gange hvor jeg har haft sådanne diske har det været fulde CD/DVD, så en speciel partition ikke var nødvendig. Men det kan godt blot være en bootdisk som der bliver nævnt.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD