Nogen der ved, hvordan får man sin lubuntu på mobilt bredbånd?
Jeg mangler den der Network Connections, som Ubuntu har?
lubuntu - bredbånd?
-
- Geografisk sted: Moldavien
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: lubuntu - bredbånd?
Peter Fjelstrup skrev:Nogen der ved, hvordan får man sin lubuntu på mobilt bredbånd?
Jeg mangler den der Network Connections, som Ubuntu har?
hvis ikke du har modemmanager og en networkmanager der kan håndtere disse så skal du nok ud i noget wvdial. men spørgsmålet er om man kan installere networkmanageren i lubuntu.
alternaativt når nu du ikke bruger den almindeligt networkmanager kan det være at mobilepartner softwaren kan bruges. den konflikter med gnomes networkmanager men det er måske et forsøg værd
-
- Redaktør
Nu kom jeg lige til at distro-hoppe i går. Så jeg fik installeret Peppermint OS på min eeepc i stedet for Lubuntu. Det er i virkeligheden næsten det samme, en LXDE desktop og bygget på ubuntu 10.04. Jeg skulle lige prøve... Det kan godt være jeg skifter tilbage til lubuntu igen snart, det var som om den var en anelse mere snappy.
Nå... Men jeg mener da helt bestemt at jeg havde en helt standard network manager. Det har jeg i hvert fald her i peppermint. Og jeg har ikke nogen fornemmelse af at den skulle være anderledes på det punkt. Komplikationerne, alt efter hvilken hardware og udbyder man har, kan være helt de samme som på ubuntu, og have helt de samme løsninger. Det er jo trods alt bare en anden grafisk brugerflade og nogle andre programmer der er installeret pr. default. Så det ved soundpartner helt sikkert mere om end mig.
Jeg kan fortælle dig hvad jeg lige gjorde nu for at få det til at køre på peppermint (lubuntu's tvillingebror). Jeg var nødt til at installere modeswitch. Jeg pillede modemet ud, og kørte:Satte modemet tilbage i, det blev fundet. Jeg klikkede på netværksikonet og valgte det nye gsm-tingest, eller hvad det var der står. Jeg fulgte instruktionerne. Det kørte. Ingen ben i overhovedet. Dette var med et telenor huwai 1752 modem.
Nå... Men jeg mener da helt bestemt at jeg havde en helt standard network manager. Det har jeg i hvert fald her i peppermint. Og jeg har ikke nogen fornemmelse af at den skulle være anderledes på det punkt. Komplikationerne, alt efter hvilken hardware og udbyder man har, kan være helt de samme som på ubuntu, og have helt de samme løsninger. Det er jo trods alt bare en anden grafisk brugerflade og nogle andre programmer der er installeret pr. default. Så det ved soundpartner helt sikkert mere om end mig.
Jeg kan fortælle dig hvad jeg lige gjorde nu for at få det til at køre på peppermint (lubuntu's tvillingebror). Jeg var nødt til at installere modeswitch. Jeg pillede modemet ud, og kørte:
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install usb-modeswitch
-
- Geografisk sted: Moldavien
zob - det helt sjove ved det her er, at man skal være på nettet for at installere de her modeswitch,
og alle tilbehørsprogrammer. Men SÅ kan man også komme på nettet!!!
Jeg blev fantastisk overrasket over den hastighed lubuntu åbner skrive og regnearksprogrammer.
Mindst 5 gange hurtigere end Ubuntu med OOo. Så jeg er nødt til at gennemprøve den med alle funktioner.
Deriblandt også printerdriver, sprogpakker mv.
Er der nogen lubuntu erfaren, der kan give lidt support?
og alle tilbehørsprogrammer. Men SÅ kan man også komme på nettet!!!
Jeg blev fantastisk overrasket over den hastighed lubuntu åbner skrive og regnearksprogrammer.
Mindst 5 gange hurtigere end Ubuntu med OOo. Så jeg er nødt til at gennemprøve den med alle funktioner.
Deriblandt også printerdriver, sprogpakker mv.
Er der nogen lubuntu erfaren, der kan give lidt support?
-
- Redaktør
Nå. Du har ikke mulighed for at bruge dit trådløse eller kablet forbindelse til at gå på nettet og installere? Det var det jeg lige gjorde.
Jeg den er sindsoprivende hurtig. Og fra 10.10 bliver den et ægte barn af familien, så bliver der nok lidt mere fokus på den.
Jeg den er sindsoprivende hurtig. Og fra 10.10 bliver den et ægte barn af familien, så bliver der nok lidt mere fokus på den.