Her på ubuntu 10.04 64bit, kernel 2.6.32-22 med Open Office writer 3.2.0 build 9483 kan jeg crashe writer (tekstbehandling) ved at gå op i menuen "funktioner" og vælge "litteraturdatabase". Så dør den for mig, hver gang. Nogen der KAN eller eventuelt IKKE KAN reproducere den mulige bug, så vil jeg meget gerne høre derom. Opgiv meget gerne resultatet af følgende kommando:
Her på ubuntu 10.04 64bit, kernel 2.6.32-22 med Open Office writer 3.2.0 build 9483 kan jeg crashe writer (tekstbehandling) ved at gå op i menuen "funktioner" og vælge "litteraturdatabase". Så dør den for mig, hver gang. Nogen der KAN eller eventuelt IKKE KAN reproducere den mulige bug, så vil jeg meget gerne høre derom. Opgiv meget gerne resultatet af følgende kommando:
Samme her. Omgående crash ved åbning af litteraturdatabase. 10.04 32 bit, OO 3.2.0-7ubuntu4 0
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
mit første bud var at jeg kan se vi allle kører 32bit men warhawk kører 64 bit og der virker det, men så så jeg lige at zob også kører 64 bit og der virker det ikke...
jeg er ved at lave en 64 bit livecd for at se om det også sker på henholdsvis 32 og 64 bit livecd
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
flemming@laoshi:~$ which openoffice.org /usr/bin/openoffice.org
Min oo er installeret sammen med lucid - den er ikke hentet hos oo.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
I Kubuntu 10.04 i vbox crasher den såmænd også. Samme version og samme kerne som min ubuntu 10.04 (dog 32bit). Jeg har svært ved at se den røde tråd. Nå men det ser jo i hvert fald slemt nok ud til at det kunne være bug-rapporterings-værdigt. Jeg bliver nok nødt til at rapportere den på launchpad. Det der openoffice-bug-system er hysterisk kompliceret.
EDIT: Og der var laoshi. Du har sgu ret. Det ser da noget mærkeligt ud. Min OpenOffice på de tre versioner jeg har testet er alle en del af installationen af henholdsvis ubuntu 10.04, kubuntu 10.04 og Mint 9 (de sidste to i vbox).
lsb_release -a && uname -a && apt-cache policy openoffice.org
Og saadan ser det ud fra en liveCD 32bit. Den crasher og ser ikke installeret ud - men er det.
ubuntu@ubuntu:~$ lsb_release -a && uname -a && apt-cache policy openoffice.org No LSB modules are available. Distributor ID: Ubuntu Description: Ubuntu 10.04 LTS Release: 10.04 Codename: lucid Linux ubuntu 2.6.32-21-generic #32-Ubuntu SMP Fri Apr 16 08:10:02 UTC 2010 i686 GNU/Linux openoffice.org: Installed: (none) Candidate: (none) Version table: ubuntu@ubuntu:~$ ooffice -writer javaldx: Could not find a Java Runtime Environment! Please ensure that a JVM and the package openoffice.org-java-common is installed. If it is already installed then try removing ~/.openoffice.org/3/user/config/javasettings_Linux_*.xml ubuntu@ubuntu:~$ terminate called after throwing an instance of 'com::sun::star::loader::CannotActivateFactoryException'