Jeg har installeret ubuntu 10.04 på en stationær hos nogle venner ... de er lidt træt af at der ligger et 25 m. kabel gennem 2 stuer ... resten af maskiner køre trådløs på windåse. Derfor vil de oz gerne have ubuntumaskinen til at køre trådløs.
Jeg ligger inde med et Asus WL-138gE og et Linksys Wireless-G WMP54G ... er det noget der kan bruges, eller skal vi have fat i noget helt 3.
[LØST] trådløs netkort til stationær pc ?
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
[LØST] trådløs netkort til stationær pc ?
Senest rettet af swotie 5. jun 2010, 14:03, rettet i alt 1 gang.
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: netkort til stationær pc ?
swotie skrev:Jeg har installeret ubuntu 10.04 på en stationær hos nogle venner ... de er lidt træt af at der ligger et 25 m. kabel gennem 2 stuer ... resten af maskiner køre trådløs på windåse. Derfor vil de oz gerne have ubuntumaskinen til at køre trådløs.
Jeg ligger inde med et Asus WL-138gE og et Linksys Wireless-G WMP54G ... er det noget der kan bruges, eller skal vi have fat i noget helt 3.
jeg kan ikke lige sådan hurtigt se hvad der er af chips i de kort, men den hurtige løsning er at sætte dem i et ad gangen... starte ubuntu op. min erfaring er at det efterhånden er få kort der ikke virker ud af boksen. når du starter maskinen op med kortet i maskinen så vil det virke med det samme hvis det er et kort hvor det virker ud af boksen. virker det ikke så hop i terminalen og skriv resultatet af lsusb (hvis det er et usb kort) og lspci (hvis det er et pci kort) og prøv det andet... ud fra hvad ovenstående komando siger kan vi spotte chipsættet og den vej igennem se hvilken der nemmest kan bringes til at virke (hvis altså ikke et af dem virker ud af boksen)
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
Re: [LØST] trådløs netkort til stationær pc ?
swotie skrev:Jeg har installeret ubuntu 10.04 på en stationær hos nogle venner ... de er lidt træt af at der ligger et 25 m. kabel gennem 2 stuer ... resten af maskiner køre trådløs på windåse. Derfor vil de oz gerne have ubuntumaskinen til at køre trådløs.
Jeg smed linksys'en i ... indtastede koden til det krypterede netværk ... og vupti ... den var på nettet
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Ubuntu 20.04 64 bit