Ny ubuntu install - Beholde hjemmemappe . . ? *LØST*

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Wrisberg
Geografisk sted: Haslev, sjælland

Ny ubuntu install - Beholde hjemmemappe . . ? *LØST*

Indlæg af Wrisberg »

Nu vil jeg gerne lægge en ny distro på min maskine, og i den forbindelse beholde min hjemmemappe, dvs. install uden om den.

Sidst jeg installerede, det var itl 10.04, fulgte jeg en guide som efter sigende skulle muliggøre det og beholde home ved en senere formatering / Reinstall. Jeg kan bare ikke finde den guide igen, så er lidt fortabt, pt!

Jeg vil gerne lægge "Dabuntu" ind, derfor jeg vil slette min ellers velfungerende 10.04.

Håber nogen har et par guldkorn og byde ind med!
Senest rettet af Wrisberg 1. dec 2010, 08:50, rettet i alt 1 gang.
Jonas Wrisberg

W520
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Ny ubuntu install - Beholde hjemmemappe . . ?

Indlæg af zob »

Jeg ville lave en backup af hjemmemappen, installere dabuntu og derefter SELEKTIVT kopiere det tilbage til min nye hjemmemappe jeg skulle bruge - og ikke andet.
Brugeren swotie her brugte f.eks. 5 sider i bunden af denne tråd på at redde sig ud af et flash-problem han havde fået fordi han havde beholdt sin hjemmemappe under en opgradering til dabuntu: viewtopic.php?f=16&t=1828&st=0&sk=t&sd=a&start=15
Jeg ved godt at det er mig der er en tøs, men jeg ville ikke selv gøre det.

Det står næsten i alle guides hvordan du under installationen opretter din hjemmemappe på en separat partition, hvilket muliggør installation med samme hjemmemappe. Hvis du ikke har oprettet hjemmemappen på en særlig partition kan du ikke udføre tricket alligevel.

laoshi linker til næsten alle installationsguides her: viewtopic.php?f=11&t=7945
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

Hvis du bruger thunderbird er det en fordel at ligge din profilmappe tilbage på homedrevet inden du installere thunderbird ... den ligge somregel i ".thunderbird" .... men du kan se stien til den i thunderbird under .. rediger > kontoindstillinger > serverindstilliger .. der står det nede i bunden
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Wrisberg

Indlæg af Wrisberg »

Jeg har lagt .home på en seperat partition.

Derfor ville det jo være smart på den anden måde.
Jonas Wrisberg

W520
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

:?:
Hvis du har installeret med /home på sin egen partition kan du sagtens beholde det. Læs en af de guides laoshi linker til. Jeg vedkender mig stadig at være en kryster, og ville ikke gøre det.
Jeg er ikke sikker på, hvad du nu mener med ANDEN måde (hvad er den første, den anden og den tredje måde - kender ikke rækkefølgen).
Wrisberg

Indlæg af Wrisberg »

Jeg har startet kopieringen, Dét bliver måden!!!

Den "anden" var den oprindelige, efter dit Indlæg men din måde blev min opridelige til den anden! ? :-)

Giver det mening? - Hehe, Så jeg snupper den oprindelige / anden måde! :-)

Det tar så lige lidt tid, men så går intet galt.

Tak for svar!
Jonas Wrisberg

W520