Nu er jeg stor fan af dr.dk/det vil jeg se ... det er lækkert at det virker med det samme i Dabuntu 10.04, så man ikke selv skal makke med at få det til at virke.
Men ... jeg har endnu ikke set en udsendelse til ende, fordi gxine bryder ned. Jeg har prøvet at se den samme udsendelse 3 gange .. 1. gang brød det ned efter ca. 5 min. ... 2. gang ca. 10 min. .... 3 gang ca. 20 min.
Jeg har oz prøvet andre udsendelser, de brød oz ned ... jeg har prøvet både høj,mellem og lav kvalitet ... samme resultat.
Jeg 25 Mbit båndbredde begge veje ... så det burde ikke være der der er noget galt.
[LØST) gxine i dabuntu 10.04 bryder ned
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
[LØST) gxine i dabuntu 10.04 bryder ned
Senest rettet af swotie 30. maj 2010, 15:02, rettet i alt 1 gang.
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: gxine i dabuntu 10.04 bryder ned
Jeg plejer at bruge en kombination af VLC og et firefoxplugin - mediaplayerconnectivity. Men det ER lidt mere rodet. Så åbner den stream eksternt i VLC i stedet. Hvis du forsøger dig med det alligevel, skal du ændre en bestemt indstilling i VLC.
Åbn VLC, tast CTRL+P. Vis indstillinger: ALLE. Inddata/Codecs-Demuxere-RTP/RTSP: Flueben i "Brug RTP over RTSP".
Det er ikke så lækker en løsning som den du har nu. Men for mig har den været mere stabil. Bemærk, meget af ustabiliteten kommer også fra DR selv.
Åbn VLC, tast CTRL+P. Vis indstillinger: ALLE. Inddata/Codecs-Demuxere-RTP/RTSP: Flueben i "Brug RTP over RTSP".
Det er ikke så lækker en løsning som den du har nu. Men for mig har den været mere stabil. Bemærk, meget af ustabiliteten kommer også fra DR selv.
-
før har jeg gjort dette:
afinstalleret totem
installeret w32codecs og gecko-mediaplayer
så har jeg kunnet se dr.dk/det vil jeg se i opera ... ikke i firefox
skal lige siges .. jeg har ikke prøvet denne løsning i ver 10.04 ... måske virker den i firefox der
Det ender nok med jeg må ty til opera endnu engang ... men vil helst bruge firefox.
eller jeg må ty til VLC som du foreslår zob
Det er bare lidt deprimerende at når noget ikke vil i firefox ... så vil det i opera
afinstalleret totem
installeret w32codecs og gecko-mediaplayer
så har jeg kunnet se dr.dk/det vil jeg se i opera ... ikke i firefox
skal lige siges .. jeg har ikke prøvet denne løsning i ver 10.04 ... måske virker den i firefox der
Det ender nok med jeg må ty til opera endnu engang ... men vil helst bruge firefox.
eller jeg må ty til VLC som du foreslår zob
Det er bare lidt deprimerende at når noget ikke vil i firefox ... så vil det i opera
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Ubuntu 20.04 64 bit
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Hey,
har afprøvet 'Det vil jeg se' - og det virker ikke ordentligt, som du siger swotie. øv.
Gxine går ned efter et stykke tid.
Hvis du også har problemet, så der er desværre ikke meget andet for end at installere Mediaplayerconnectivity plugin'en. Det virker til gengæld fint.
Dvs Firefox->Funktioner->Tilføjelser->Hent Tilføjelser->Søg i alle tilføjelser ->tast "mediaplayerconnectivity" og installer
Når du bliver spurgt om hvilken player du vil bruge, så tag vlc.
har afprøvet 'Det vil jeg se' - og det virker ikke ordentligt, som du siger swotie. øv.
Hvis du også har problemet, så der er desværre ikke meget andet for end at installere Mediaplayerconnectivity plugin'en. Det virker til gengæld fint.
Dvs Firefox->Funktioner->Tilføjelser->Hent Tilføjelser->Søg i alle tilføjelser ->tast "mediaplayerconnectivity" og installer
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
ubuntuuser42 skrev:Hey,
Nu har jeg set en hel udsendelse i første forsøg
Som nævnt i mit indlæg nr. 2 har jeg selv en løsning .... men nu undgik jeg opera endnu engang
Det var oz lige for at gøre Dabuntu folkene opmærksom på at der er en bug
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Ubuntu 20.04 64 bit
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Det er nok ikke dabuntus skyld.
Danmarks Radio er bare lidt svær, fordi store dele af siden er skrevet til internet explorer og windows media player plugin, så der skal ofte en eller anden form for workaround til for at få det til at spille - det gælder i øvrigt også for mac-brugere.
De er dog begyndt at ændre på det, og deres live-streams er blevet rigtig fine efterhånden. Jeg tror de har den gode vilje. Det tager bare lidt tid at implementere det.
Danmarks Radio er bare lidt svær, fordi store dele af siden er skrevet til internet explorer og windows media player plugin, så der skal ofte en eller anden form for workaround til for at få det til at spille - det gælder i øvrigt også for mac-brugere.
De er dog begyndt at ændre på det, og deres live-streams er blevet rigtig fine efterhånden. Jeg tror de har den gode vilje. Det tager bare lidt tid at implementere det.
-
zob skrev:Det er nok ikke dabuntus skyld.
Det var ikke en kritik af Dabuntu folkene, men da løsningen med Mediaplayerconnectivity plugin'en, virker bedre kunne de måske ligge den løsning ind i stededet for gxine næste gang de opdatere Dabuntu.
Men en stor ros til Dabuntu folkene ... de gør et stort arbejde for at gøre det nemt ... så at sige virker alt uden man selv skal skal installere en masse tillægs filer.
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Ubuntu 20.04 64 bit
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
zob skrev:Det er nok ikke dabuntus skyld.
så der skal ofte en eller anden form for workaround til for at få det til at spille - det gælder i øvrigt også for mac-brugere.
"Det vil jeg se" / Mediaplayerconnectivity work-arounden nu nævnt nederst på dabuntu-siden, og der er også lavet en installations demo http://tyge.sslug.dk/dabuntu/mediacondemo.html til dem, der skal bruge det.
Der kommer nok en ny dabuntu med mediaplayerconnectivity preinstalleret.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12