Jeg har besluttet mig for at sætte en server op derhjemme.
Men mit internet går igennem en Router.
vil det ikke være lettest hvis jeg lader internettet gå gennem serveren videre igennem Routeren og så få den til at virke som en Accespoint og DHCP server? for dem der vil på trådløst fra hjemmet?
Jeg vil sætte en server op
-
- Geografisk sted: Nørresundby
Senest rettet af nikolaj 23. sep 2007, 15:24, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Nikolaj
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Jeg skal sætte en server op
Langt det letteste, og det absolut mest sikre vil være at lade serveren "gemme" sig bag din router, og så gå ind i routeren og forwarde trafikken til serveren ad den vej. Ved hjælp af ifconfig kan du få oplyst serverens IP adresse. Skriv den ind routerens forward table så denne peger på din server. På den måde er du fri for at eksponere serveren mod Internettet.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
denne ide havde jeg også men min router køre med DHCP-server. Så jeg kan vel ikke bare sætte en server op med fast ip (192.168.0.1) så går der vel ged i den.
Mvh. Nikolaj
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Du skal bare lade serveren konfigurere automatisk via DHCP under installation. Denne metode har jeg brugt til min server hver gang jeg har fået den pillet fra hinanden og måtte gen-installere. Det virker som det skal for mig.
Det smarte er netop, at du forwarder trafikken gennem routeren, som peger fast på din statiske IP i serverens NIC.
Det smarte er netop, at du forwarder trafikken gennem routeren, som peger fast på din statiske IP i serverens NIC.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Er der ikke noget med, at når den modtager en IP over DHCP så udløber den på en tidspunkt?
Og så kan man risikerer at den få en ny IP og så er serveren jo ikke online
Og så kan man risikerer at den få en ny IP og så er serveren jo ikke online
Mvh. Nikolaj