bærbar uden windows !!!!
-
- Geografisk sted: vanløse / københavn
bærbar uden windows !!!!
jeg står for at skulle indkøbe en ny bærbar som skal fungere som mediecenter, så den skal have hdmi udgang samt fornuftigt grafikkort. Jeg har fundet 2 som umiddelbart kunne være interessante. En Dell XPS1530 samt en HP Pavilion. Mit problem er at jeg nægter at købe en pc med windows på når jeg intet har at bruge det til og blot sletter det. Kald det et princip. Faktisk vil jeg gå så langt som at betale mere for en pc uden windows end med windows (blot for at vise min utilfredshed med de nuværende muligheder). For det kan simpelthen ikke være rigtigt at man i dagens danmark er tvunget til at købe en windows licens.
Allerhelst ville jeg købe pc'en med ubuntu på, da det er mit foretrukne os - men en hvilken som helst linux ville skam også være fino.
Jeg har kontaktet Dell, men de vil ikke refundere licensen. HP giver samme svar. Er det bare mig eller er det for latterligt. Så mit spørgsmål er vel egentlig om der er nogen som kender et pc mærke som sælger uden windows licens ??
Allerhelst ville jeg købe pc'en med ubuntu på, da det er mit foretrukne os - men en hvilken som helst linux ville skam også være fino.
Jeg har kontaktet Dell, men de vil ikke refundere licensen. HP giver samme svar. Er det bare mig eller er det for latterligt. Så mit spørgsmål er vel egentlig om der er nogen som kender et pc mærke som sælger uden windows licens ??
-
Re: bærbar uden windows !!!!
www.mybook.dk
www.zepto.dk
Det er de samme bærbare stort set med forskelligt indmad.
- Vælg Intel PRO wireless card, når du configurer.
www.zepto.dk
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej og velkommen til forumet
jeg mener det er dem der er forkert på den , personligt mener jeg heller ikke at det kan være rigtigt, at man skal være tvunget til at betale for noget, som man ikke er interresseret i at bruge.
Jeg har kontaktet Dell, men de vil ikke refundere licensen. HP giver samme svar. Er det bare mig eller er det for latterligt.
jeg mener det er dem der er forkert på den , personligt mener jeg heller ikke at det kan være rigtigt, at man skal være tvunget til at betale for noget, som man ikke er interresseret i at bruge.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Casper Hansen skrev:http://www.zepto.dk
Og tankevækkende, at du sparer 2000 kr ved at fravælge Vista Home edition.
http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1077
for nøjagtig den samme maskine.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
-
De to bærbare fra Zepto er ikke helt ens, men under konfigurering kan findes:
Så det er ca 600 kr og ikke 2000 kr, der er at spare.
(Ikke at det ikke er værd at tage med, bare så det er de korrekte tal vi har stående)
mvh
Henning
200213
Microsoft® Windows® Vista Ultimate 32bit - DK + Office Ready
+ kr 1.682,50
På lager
200212
Microsoft® Windows® Vista Business 32bit - DK + Office Ready
+ kr 1.050,00
På lager
200200
Intet operativsystem ønskes
Inkluderet
På lager
200365
Microsoft® Windows® Vista Ultimate 64bit - DK + Office Ready
+ kr 1.682,50
På lager
200210
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 32bit - DK + Office Ready
+ kr 620,00
På lager
200363
Microsoft® Windows® Vista Home Premium 64bit - DK + Office Ready
+ kr 799,00
På lager
200362
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 64bit - DK + Office Ready
+ kr 620,00
På lager
200364
Microsoft® Windows® Vista Business 64bit - DK + Office Ready
+ kr 1.050,00
På lager
200211
Microsoft® Windows® Vista Home Premium 32bit - DK + Office Ready
+ kr 799,00
Så det er ca 600 kr og ikke 2000 kr, der er at spare.
(Ikke at det ikke er værd at tage med, bare så det er de korrekte tal vi har stående)
mvh
Henning
-
Der var jeg vist lidt for hurtigt.
Og de ca 600 er for den mindste Vista og ikke den, der er vist, som er med 64 bit.
stra
Og de ca 600 er for den mindste Vista og ikke den, der er vist, som er med 64 bit.
stra
stra
-
- Geografisk sted: vanløse / københavn
det var pokkers....system76 var da lige det jeg ledte efter og kunne være en fin undskyldning for at tage en tur til usa. Men så bliver den nok lidt for dyr til mit budget....
Så en Zepto må være vejen frem. Er der nogen der har erfaring med Zepto? - kvalitet og støjniveau. Pt. har jeg en Shuttle pc som mediecenter, men vil skifte den ud med en bærbar. Egentlig af 2 grunde:
1) regner med at en bærbar larmere mindre (jeg hader støj når det er inde i stuen den skal stå)
2) hdmi så jeg kan koble pc til plasmaen med hdmi istedet for vga.
Der er en sidste ting (hvis nogen ved det) - hvis man tager en Zepto Nexus A15 som umiddelbart ligner det jeg er ude efter, så burde den ikke have problemer med at afspille videofiler i full-hd. Jeg har ikke erfaring med bærbar til det formål - kun at min shuttle pc med et nvidia 8500 ikke har problemer. Så egentlig er det nok støjen jeg er mest bekymret for. Nogle der kan sige ok for søjniveauet??
Og tak for hjælpen !!
Så en Zepto må være vejen frem. Er der nogen der har erfaring med Zepto? - kvalitet og støjniveau. Pt. har jeg en Shuttle pc som mediecenter, men vil skifte den ud med en bærbar. Egentlig af 2 grunde:
1) regner med at en bærbar larmere mindre (jeg hader støj når det er inde i stuen den skal stå)
Der er en sidste ting (hvis nogen ved det) - hvis man tager en Zepto Nexus A15 som umiddelbart ligner det jeg er ude efter, så burde den ikke have problemer med at afspille videofiler i full-hd. Jeg har ikke erfaring med bærbar til det formål - kun at min shuttle pc med et nvidia 8500 ikke har problemer. Så egentlig er det nok støjen jeg er mest bekymret for. Nogle der kan sige ok for søjniveauet??
Og tak for hjælpen !!
-
corep105 skrev:1) regner med at en bærbar larmere mindre (jeg hader støj når det er inde i stuen den skal stå)
Det er ikke min erfaring (dell, Fujitsu/Siemens). Dog kan det godt være den støjer mindre, end din nuværende.
Det bedste vil være at placere den i et andet rum for at undgå støj.
Stra
stra
-
corep105 skrev:det var pokkers....system76 var da lige det jeg ledte efter og kunne være en fin undskyldning for at tage en tur til usa. Men så bliver den nok lidt for dyr til mit budget....
Der er delte meninger om Zepto. En af mine venner har lige bestilt en og han synes godt om den. Kvaliteten skal du ikke regne med er på højde med IBM/Lenovo, men mindre kan jo sagtens gøre det. Tror ikke du skal regne med særlig meget støj fra en bærbar heller.
-
- Geografisk sted: Århus N
Dell og Ubuntu har vist indgået et samarbejde, så førstnævnte sælger computere præinstalleret med sidstnævnte. Jeg ved dog ikke, om det kun gælder USA, men hvis det gør, kan man jo håbe, at det kommer til Danmark på et tidspunkt.
-
stra
-
Wikzo skrev:Dell og Ubuntu har vist indgået et samarbejde, så førstnævnte sælger computere præinstalleret med sidstnævnte. Jeg ved dog ikke, om det kun gælder USA, men hvis det gør, kan man jo håbe, at det kommer til Danmark på et tidspunkt.
Men der betaler du mere for Ubuntu versionen.
-
- IRC nickname: hbuhl
Jeg har for nylig fået bekræftet, at det er muligt at købe pc'ere uden operativsystem hos Zitech.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
www.mm-vision.dk
Sælger også uden styresystem nu. F.eks. her skal det aktivt tilvælges i bunden: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... notevision
linuxshoppen sælger også et par netbooks med ubuntu 10.04 installeret: http://www.linuxshoppen.dk/products.php ... 9#MSI_Wind
Sælger også uden styresystem nu. F.eks. her skal det aktivt tilvælges i bunden: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... notevision
linuxshoppen sælger også et par netbooks med ubuntu 10.04 installeret: http://www.linuxshoppen.dk/products.php ... 9#MSI_Wind