Tillad mig lige at opsummere for dig john0336 for nu er der blevet almindelig forvirring over hvad der egentlig sker. Og så vil jeg bede dig, john, at rette mig, hvis jeg har misforstået noget.
john0336 har en MSI Wind netbook med et realtek wlan kort (RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller).
Han kører ubuntu 10.04.
Han KAN køre kablet netværk, men han kan IKKE køre trådløst netværk. Hans netbook KAN se netværkene i området gennem network-managers tray-icon. Han KAN logge på trådløst netværk på arbejde. Han KUNNE logge på samme routers og ip-udbyders netværk trådløst, da han stadig kørte windows.
Af de fakta kan bl.a. konkluderes at hans netbook VIRKER med trådløst på ubuntu (det gør det jo i hvert fald på arbejde). Så jeg tror ikke der er et driverproblem. Og han KAN jo faktisk allerede se trådløse netværk i området, så alt tyder jo på at det kører helt fint.
Jeg tror heller ikke der er en konflikt mellem IP i router og udbyder, da han vel i det tilfælde heller ikke ville komme på nettet med en kablet forbindelse. Desuden fungerede det jo med samme opsætning i windows.
Jeg hælder til (undskyld john) at årsagen skal findes i noget meget mere simpelt, uden at jeg helt er klar over hvad det kan være (men sikkert noget mere fejl 40-agtigt - det var her min undskyldning hørte hjemme).
Muligvis en forkert indtastet adgangskode som nu er gemt i keyring.
Hvis du ikke har noget imod det John, så prøv at slette din keyring og brug derefter usikker opbevaring, som angivet i denne tutorial:
http://davestechsupport.com/blog/2009/0 ... d-keyring/
Netværk virker ikke [LØST]
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
-
- IRC nickname: john0336
- Geografisk sted: Kolding
Re: Netværk virker ikke
Nu bliver det sq godt nok meget meget meget pinlig det her:
Jeg har brugt et forkert kodeord hele tiden!!!!!!
Undskyld, undskyld undskyld. Så har I alle brugt så meget tid på mig og så sådan en fejl!!! Jeg er virkelig ked af det!! Skulle nogen af jer nogen sinde komme til Kolding-området, så giver jeg absolut en kvaje-bajer!!
Tusind tak for jeres hjælp og tak for din skarphed ZOB.
Alene jeres hjælp har fået mig til at få meget mere mod på at arbejde med Ubuntu. Med sådan en hjælpsomhed kan det aldrig gå helt gal.
Venlig hilsen
John
Jeg har brugt et forkert kodeord hele tiden!!!!!!
Undskyld, undskyld undskyld. Så har I alle brugt så meget tid på mig og så sådan en fejl!!! Jeg er virkelig ked af det!! Skulle nogen af jer nogen sinde komme til Kolding-området, så giver jeg absolut en kvaje-bajer!!
Tusind tak for jeres hjælp og tak for din skarphed ZOB.
Alene jeres hjælp har fået mig til at få meget mere mod på at arbejde med Ubuntu. Med sådan en hjælpsomhed kan det aldrig gå helt gal.
Venlig hilsen
John
MSI Wind - Ubuntu 10.04 LTS netbook
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Ha Jeg havde slet ikke set du havde svaret.
Desværre bor jeg lidt langt væk fra trekanten til at indkassere min velfortjente kvajebajer
Tråden kan markeres som løst ved at du redigerer emnelinjen i din FØRSTE post i tråden og indsætter [LØST].
Desværre bor jeg lidt langt væk fra trekanten til at indkassere min velfortjente kvajebajer
Tråden kan markeres som løst ved at du redigerer emnelinjen i din FØRSTE post i tråden og indsætter [LØST].
-
- IRC nickname: john0336
- Geografisk sted: Kolding
zob skrev:Ha Jeg havde slet ikke set du havde svaret.
Nå, så må du have den til gode til en anden gang
Det med LØST ledte jeg efter, så det prøver jeg lige.
MSI Wind - Ubuntu 10.04 LTS netbook