Problemer efter opgradering til 10.4 (løst)
-
- Geografisk sted: Hou ved Odder
Problemer efter opgradering til 10.4 (løst)
Hej.
Er der en der kan hjælpe mig lidt ?
Jeg har opgraderet til 10.4 uden problemer, men når jeg har åbnet et vindue, så er der ikke en linie hvor jeg kan lukke eller formindske vinduet.
Jeg har efterfølgende prøvet at starte Ubuntu fra cd, og her kommer en linie øverst oppe på alle vinduer, ganske som der skal.
Min grafiske pen frembringer også blot et kryds, hvor det før var en pil.
Hvad kan jeg gøre ?
mvh
Knud Petersen
Er der en der kan hjælpe mig lidt ?
Jeg har opgraderet til 10.4 uden problemer, men når jeg har åbnet et vindue, så er der ikke en linie hvor jeg kan lukke eller formindske vinduet.
Jeg har efterfølgende prøvet at starte Ubuntu fra cd, og her kommer en linie øverst oppe på alle vinduer, ganske som der skal.
Min grafiske pen frembringer også blot et kryds, hvor det før var en pil.
Hvad kan jeg gøre ?
mvh
Knud Petersen
Senest rettet af knudpetersen 14. jun 2010, 09:16, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Problemer efter opgradering til 10.4
Hej og velkommen i forum
Det jeg lige kan komme på er at når du har opgraderet til 10.04 er dit tema muligvis inkompatibelt. Prøv derfor at vælge et tema fra 10.04 og se om det løser problemet.
Hvis ikke må du lige vende tilbage, så vi kan finde en anden løsning.
Det jeg lige kan komme på er at når du har opgraderet til 10.04 er dit tema muligvis inkompatibelt. Prøv derfor at vælge et tema fra 10.04 og se om det løser problemet.
Hvis ikke må du lige vende tilbage, så vi kan finde en anden løsning.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
mon ikke det er noget compiz og vinduesdekorationer der driller...
prøv om du kan højreklikke på skrivebordet, vælge visuelle effekter og prøve de 3 instillinger og se om en af dem løser problemet
prøv om du kan højreklikke på skrivebordet, vælge visuelle effekter og prøve de 3 instillinger og se om en af dem løser problemet
-
- Geografisk sted: Albertslund
Jeg havde samme problem da jeg opgraderede fra 9.10 til 10.04 (frisk install).
Jeg havde kun mit baggrundsbillede at kigge på da jeg startede op (altså ingen menuer eller ikoner), så jeg gik ind i terminalen og slettede de mapper der indeholder de relevante konfigurationsfiler, men har siden fundet ud af at det havde været langt lettere bare at højreklikke på baggrundsbilledet og vælge menupunktet "skift baggrund" og derefter vælge fanen "Tema", og så ellers gøre som Warhawk foreslår.
Jeg havde kun mit baggrundsbillede at kigge på da jeg startede op (altså ingen menuer eller ikoner), så jeg gik ind i terminalen og slettede de mapper der indeholder de relevante konfigurationsfiler, men har siden fundet ud af at det havde været langt lettere bare at højreklikke på baggrundsbilledet og vælge menupunktet "skift baggrund" og derefter vælge fanen "Tema", og så ellers gøre som Warhawk foreslår.
Hilsen Kenny
-
Jeg har prøvet forskellige tema fra 10.4 uden held, jeg har slettet alt hvad der var med compiz uden held, når jeg åbner valg af visuelle effekter er det ikke muligt at vælge andet end den første linie.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Redaktør
Kunne du prøve at boote fra en 10.04 LiveCD (brændt på laveste hastighed) og fortælle hvordan det tager sig ud?
-
Når jeg booter fra live CD er der ingen problemer. Det var noget af det første jeg prøvede da jeg opdagede fejlene.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
Jeg har netop opdaget en lille firkant ned til venstre, og når jeg klikker på den kommer der besked om at vindueshåndtering ikke virker eller ikke er installeret. Jeg kan ligeledes heller ikke få mere en 1 skrivebord ned til højre, oh hver gang jeg åbner et vindue sætter det sig fast oppe til venster og kan ikke flyttes - det gør det hele noget besværligt, men bortset fra dette virker alt tilsyneladende ok bort set fra mine nævnte problemer.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
jeg vil da gerne prøve at gentage at jeg tror at det i sidste ende er compiz der driller.
har du installeret drivers til dit grafikkort?
har du compiz installeret?
har du compizconfig settingsmanager installeret?
har du vinduesdekrationer slået til i compiz?
har du installeret drivers til dit grafikkort?
har du compiz installeret?
har du compizconfig settingsmanager installeret?
har du vinduesdekrationer slået til i compiz?
-
Jeg mener også det er Compiz der kan være skylden til det hele, og derfor fjernede jeg som tidligere nævnt alt hvad der havde noget med Compiz at gør, og der står jeg nu.
Vil du mene jeg nu skal prøve at geninstallere Compiz eller hvad bør være næste skridt ?
Vil du mene jeg nu skal prøve at geninstallere Compiz eller hvad bør være næste skridt ?
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
knudpetersen skrev:Jeg mener også det er Compiz der kan være skylden til det hele, og derfor fjernede jeg som tidligere nævnt alt hvad der havde noget med Compiz at gør, og der står jeg nu.
til at starte med kan du prøve at installere fusion-icon (ligger i repos) og i denne prøve at vælge metacity som vinduesmanager og gtk som window decorator.
dernæst så prøv at installere compiz og compiz settings manager og rod rundt med instillingerne der inde.
compiz kan du kun kære med hvis du har "de rigtige" grafikdrivers installeret
-
- Redaktør
Kan du evt. dele den metode du brugte til at fjerne compiz (det var måske lidt drastisk).
Hvis du har foretaget andre af den type store ændringer ved systemet, må du meget gerne beskrive det her.
Prøv
Hvis du har foretaget andre af den type store ændringer ved systemet, må du meget gerne beskrive det her.
Prøv
Kode: Vælg alt
metacity --replace
-
Når jeg prøver at installere Compiz Fusion-Icon, får jeg et al indkørselforbudt skilt og besked på at det kræver installation af uautoriserede pakker - hvad hulen gør jeg nu ?
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
knudpetersen skrev:Når jeg prøver at installere Compiz Fusion-Icon, får jeg et al indkørselforbudt skilt og besked på at det kræver installation af uautoriserede pakker - hvad hulen gør jeg nu ?
ohh jeg kan se at fusion-icon afhænger af compiz, så mon ikke det er noget der der driller.
som zob skriver kan du gøre det samme fra terminalen. jeg valgte i denne omgang bare den grafiske metode
-
Jeg kørte metacity --replace fra terminalen, og der kom en line med minimer osv. knapper, MEN mit tastatur holdt op med at virke og jeg kunne ikke lukke terminalvinduet igen, måtte restarte. Der kom også 4 skriveborde nede i højre hjørne.
Mht grafikdrivere, så kørte compis fantastisk fint i min tidligere UBUNTU med alle finesser, og jeg har ikke ændret grafikdriver , men blot opdateret til 10.4.
Mht grafikdrivere, så kørte compis fantastisk fint i min tidligere UBUNTU med alle finesser, og jeg har ikke ændret grafikdriver , men blot opdateret til 10.4.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.