Dual-boot spørgsmål

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Henrik T

Dual-boot spørgsmål

Indlæg af Henrik T »

Hej
Jeg har installeret ubuntu 10.4, som dual-boot med vista som andet styresystem. Kan jeg se c- og d-drevene som jeg brugte i vista fra Ubuntu? eller skal jeg flytte alle filerne jeg vil have adgang til fra ubuntu til ubuntu-patitionen?
tjampman
Geografisk sted: Svendborg

Re: Dual-boot spørgsmål

Indlæg af tjampman »

Når du starter op i ubuntu kan du sagtens få adgang til dine windows drev. Du skal bare montere dem først og det gør du i hovedmenuen -> steder -> "klikke på navnet". Ubuntu kan ikke umiddelbart se dine drev bogstaver, så det er bedst at tildele drevene kendbare labels.
Henrik T

Indlæg af Henrik T »

Har prøvet med jeg kan ikke lige finde ud af det. Prøv lige at forklare det igen. Hvor skal jeg kunne se dem. Der står jo kun hjemmemappe, skrivebord osv. I hvilken af dem skulle jeg kunne finde mine "gamle" filer? De labels du taler om. Er det i Windows jeg skal ændre dem?
Håber du har tålmodighed med mig
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Kik samme sted men under "flytbart medie".
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

I dit panel har du Programmer Steder System. Vælg Steder og evt. din hjemmemappe. I venstre side har du en lille rude med bogmærker. Dine drev fra Windows vil være vist med et lille harddisk ikon. Når du klikker på det, monteres drevet.

Windows strukturen arbejder med drev betegnelser á la C:\ osv., hvorimod Linux arbejder med en mappestruktur, så derfor vil du i Ubuntu ikke kunne se betegnelsen C:\
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Henrik T

Re: Dual-boot spørgsmål LØST

Indlæg af Henrik T »

Tak for hjælpen. Jeg fandt dem til sidst under hjemmemappe/filsystem/host/users

/Henrik