Hej venner.
Jeg har lige downloade og installerer Ubuntu 10.04 til min Bærbar (Packard Bell). Men hver gang jeg tænder for den. Og venter lidt får jeg sort skærm og kan ikke gøre noget som helts. Jeg ventede nogle timer i går men, der skete da heller ikke noget. Hjælp mig og fosrasten har jeg ATI kort eller noget lignende.
Ubuntu 10.04 (Sort skærm Ved Start
-
- IRC nickname: Ahmed
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Ubuntu 10.04 (Sort skærm Ved Start
AhmedNadeem skrev:Hej venner.
Jeg har lige downloade og installerer Ubuntu 10.04 til min Bærbar (Packard Bell). Men hver gang jeg tænder for den. Og venter lidt får jeg sort skærm og kan ikke gøre noget som helts. Jeg ventede nogle timer i går men, der skete da heller ikke noget. Hjælp mig og fosrasten har jeg ATI kort eller noget lignende.
Hej Ahmed og velkommen til forum
Jeg går ud fra du hedder Ahmed, fordi dit brugernavn er AhmedNadeem.
Du giver ikke lige så mange detaljer fra dig, så det er her i første omgang noget svært at hjælpe dig.
Du skriver at din maskiner er lavet af Packard Bell. Mit spørgsmål er så hvad model nummeret er?
Det bedste ville nok være at prøve en total geninstallation: Du kan følge min guide, eller en af en andre guides jeg linker til fra: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10399.
Bagefter kan du så melde tilbage om fejlen stadig opstår. Hvad fejlmeddelsen er, medmindre der er helt sort skærm.
Meget vigtigt:
Du skal køre Opdateringshåndtering, som det første straks efter installation, ellers går det meget galt med installation af drivers bag efter.
Det står også i min guide.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags