Fejl ved opdatering

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Daniel-lf
Geografisk sted: Sydfyn

Fejl ved opdatering

Indlæg af Daniel-lf »

Hej, jeg har opdaterede mit ubuntu 9.04, ved hjælp af den indbyggede opdaterings program i ubuntu. og nu vil den ikke boote rigtig op. Den går i stå mens der er terminal.
Er der nogle der kan hjælpe?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Fejl ved opdatering

Indlæg af AJenbo »

Hvad er de sidste beskeder du får?
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Fejl ved opdatering

Indlæg af Jimmyfj »

Daniel-lf skrev:Hej, jeg har opdaterede mit ubuntu 9.04, ved hjælp af den indbyggede opdaterings program i ubuntu. og nu vil den ikke boote rigtig op. Den går i stå mens der er terminal.
Er der nogle der kan hjælpe?

Kan godt ligne en grafikkortdriver, der ikke er blevet opgraderet korrekt. Derfor, når du kommer til det sidste billede i opstarten, kaldet CLI, eller Command Line Interface, har du en prompt, der ser nogenlunde sådan ud:

brugernavn@brugernavn-desktop:~$

Her skriver du "login brugernavn" (uden anførselstegn), hvor brugernavn er det navn du bruger til at logge ind, samt dit normale password, når systemet beder om dette.

skift så til root-tilstand med kommandoen:

Kode: Vælg alt

sudo su

Skriv dit password og tast "Enter"

Nu skal prompten vise følgende:

root@brugernavn:~$

I denne prompt skriver du kommandoen:

dexconf

Venter på at kommandoen udføres og her efter skriver du:

reboot

Og trykker på Enter-tasten. Maskinen vil nu genstarte og skulle gerne komme op med den default Vesa-driver, hvor efter du kan prøve at installere den anbefalede driver gennem System>Administration>Hardware drivere

Ellers vil det være en stor hjælp for os på forum, hvis vi lige får en liste over hvilken hardware du har i maskinen. Det letter fejlsøgningen ganske betragteligt.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500