Trådløs tilslutning til tdc Box

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
humboldt65
IRC nickname: Humboldt

Trådløs tilslutning til tdc Box

Indlæg af humboldt65 »

Hej Jeg kan ikke se trådløse netværk, jeg har en TDC Box. hvordan kobler man sig på den ?

ps Ubuntu 10,4

Med venlig hilsen
Total nybegynder
Humboldt 65
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Trådløs tilslutning til tdc Box

Indlæg af Jimmyfj »

Når du siger TDC-boks mener du så den hvide boks, som du kobler til din ADSL-forbindelse, eller har du en dedikeret router koblet på dit net?

Er det en TDC-trådløs router du har skal du have den åbnet hos TDC, som har admin-koderne til routerens opsætning. Ellers skal du ind på http://192.168.1.1 for at finde opsætning af trådløs router på din egen router, som, selvfølgelig, understøtter trådløs net.

Desværre ses det alt for tit, at de personer, som er ansat hos TDC til at sælge Internetløsninger til almindelige mennesker ofte ikke selv ved specielt meget om netop opsætning af Internet, hvad enten det er trådløst eller ej.

Men du bliver nød til lige at oplyse os om hvilket udstyr du har koblet op. Det er ikke nok kun at vide, at du har en TDC-boks og gerne vil på trådløst net.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Trådløs tilslutning til tdc Box

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej og velkommen til forum

Du skulle have skrevet dit spørgsmål under "Netværk", men da du er ny i forum, venter jeg lige til i morgen med at flytte dit indlæg, så du har en chance for at finde det igen, så du kan senere finde dit indlæg under Hardware->Netværk.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing