Opdatering

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
micprop

Opdatering

Indlæg af micprop »

9,10 i min podaterings vindu har jeg en distributionsopdaterind som jeg ikke kan blive af med, det er adobe flashplugin, jeg kan ikke krydse den af for at opdaterer så bliver den grå, er der en måde at fjerne den på
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Opdatering

Indlæg af Christian.Arvai »

Prøv og se om ikke denne guide hjælper http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=90
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
micprop

Indlæg af micprop »

kørte den og fik denne meddelelse i slutningen

Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Følgende pakker er blevet holdt tilbage:
adobe-flashplugin
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 1 opgraderes ikke.
micprop@laptop:~$
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

micprop skrev:kørte den og fik denne meddelelse i slutningen

Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Følgende pakker er blevet holdt tilbage:
adobe-flashplugin
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 1 opgraderes ikke.
micprop@laptop:~$

jeg er ikke 100% med.
prøver du at distupgrade altså fra 9.10 til 10.04 via knappen i toppen, eller vil du bare opatere 9.10 normalt?
kører du på 32 eller 64 bit? og hvordan har du installeret flash?

den siger egentlig bare at den ikke kan opdatere adobe-flashplugin automatisk. dette kan skyldes at der er sket store opdateringer og at repositorys ikke er fuldt opdateret, således at der er dependensys der ikke kan installeres i krævede versioner, eller det kan skyldes at adobe-flashplugin ikke er installeret fra repositorys.

alt efter svaret i ovenævnte spørgsmål er fremgangsmåden lidt forskellig
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

For at undgå forvirring henter alle pakke-managere under Ubuntu, og andre distros, deres informationer om repos via /etc/apt/sources.list. Og er denne ikke opdateret hele tiden risikerer man at ende op med sejl, som du beskriver.

For at sikre dig, at du har et opdateret system kan du evt. køre opdateringen gennem programmet Synaptic.

Start Synaptic: System/Administration/Synaptic - Her efter klikker du på fanebladet "Brugerdefinerede filtre" nederst til venstre.

Under "Brugerdefinerede filtre" klikker du på "Opgradérbar (helt ny version)" - Under dette filter skulle du kunne vælge alle opgraderinger og installere dem.

Fordelen ved denne metode er, at alle dependencies kommer med, som de skal. Men var jeg dig ville jeg først og fremmest lige opgradere Ubuntu til version 10.04 LTS. Den er langt hurtigere end 9.10 og har, selvsagt, de seneste versioner af al den software, du er vant til at køre med.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
micprop

Indlæg af micprop »

Start Synaptic: System/Administration/Synaptic - Her efter klikker du på fanebladet "Brugerdefinerede filtre" nederst til venstre.

denne løsning fjernede den Tak for hjelpen