andre der har været irreteret af 10.4 designet?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
bedugget

andre der har været irreteret af 10.4 designet?

Indlæg af bedugget »

Krydset skulle hele vejen tilbage til højreside. :?

alt + F2 - gconf-editor

apps-> metacity-> button_layout
menu:minimize,maximize,close
tuxx
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: andre der har været irreteret af 10.4 designet?

Indlæg af tuxx »

Som svar på dit emne - ja der er andre som også er irriteret over det - det har været oppe og vende her "en million gange" før :-)

Personligt er jeg ikke irriteret over det - er begejstret for det endda. Det funker rigtig godt i venstre side og er, brugervenligtmæssigt set, mest hensigtsmæssigt. Det er heller ikke uden grund det funker sådan på OS X ..
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
ActionpackedPIVII
IRC nickname: steffen

Indlæg af ActionpackedPIVII »

Jeg er ligesom #1 meget begejstret for det, og er en af de få som brugte gconf-editor før til at sætte dem fra højre til venstre!

og IKKE for at få det til at ligne Mac OS hehe, men fordi det, som også er sagt, virker brugerflade(mæssigt) bedre.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Jeg tror ikke, det kun er et "medie-stunt" som gør, at vi ser skiftet i position af vindues-kontrollerne. Jeg tror det er noget, vi alle skal vænne os til, som et led i en dybere reform af Ubuntu, og endnu et skridt bort fra Debian, som Ubuntu er baseret på.

Jeg begræder ikke, at knapperne, eller kontrollerne er blevet flyttet til venstre. Det er mere intuitivt og ekstremt let at vænne sig til. Selv har jeg vænnet mig til det fra omkring Lucid Alpha 3, måske tidligere end det, det husker jeg ikke lige. Men det fungerer rigtig godt.

I stedet for at "angribe" udviklerne for at efterligne Apple, mener jeg det må være på sin plads lige at sætte sig lidt ind i historien omkring computer OS'es. Apple har ikke "opfundet" placeringen af kontrollerne, endsige kontrollerne selv. De er opfundet af Xerox engang i slut 60'erne start 70'erne. Søg eventuelt på google videos efter filmen: "Pirates of Silicon Vally" - Her vil du blive oplyst en del om historien bag GUI, som det ser ud i dag, med mus og hele balladen.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Ja, du kan kalde det en større omtænkning af Ubuntu, men det er i hvert fald en strategi fra designteamets side, at intet er helligt, og at intet skal være som det er, bare fordi det har været sådan sïden Windows 95.

Man er derfor trådt lidt ud af osteklokken, og ser på alle de forskellige elementer, og vurderer om der, vaner til side, ikke er noget som fungerer bedre på en anden måde.

Der vil ske mange halv-radikale ting både frem til Maverick og frem til 12.04. Eksempelvis diskuteres det lige for tiden, om Ubuntu, ligesom Kubuntu, skal gå over til enkelt-klik på mapper i stedet for den gamle dobbelt-klik. For hvis vi ser bort fra gamle vaner, hvorfor er det så mere brugervenligt med dobbeltkllik?
Jerrik
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Jerrik »

Det er bare så irriterende, at knapperne ikke er flyttet i Chrome.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »