CloneZilla i 10.04

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Peter Fjelstrup
Geografisk sted: Moldavien

CloneZilla i 10.04

Indlæg af Peter Fjelstrup »

CloneZilla stopper i indkørslen på 10.04. Virker i 9.04

mount: /root/libc.so.6: version 'GLIB_2_8' not found (required by mount)
[7.912662] Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

???
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: CloneZilla i 10.04

Indlæg af lath »

Peter Fjelstrup skrev:CloneZilla stopper i indkørslen på 10.04. Virker i 9.04

mount: /root/libc.so.6: version 'GLIB_2_8' not found (required by mount)
[7.912662] Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

???

Du må have slettet libc, som kræves af mount, og et par 3000+ andre programmer skrevet i C programmeringssproget.

Noget senere får du Linux udgaven af det i Windows så velkendte Blue Screen of Death (Kernel Panic).

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med udtrykket "stopper i indkørslen på", men har du slettet libc er det med 100% sikkerhed en geninstallation, da ingen programmer som er linket med libc ville kunne starte/køre.

Både apt-get, aptitude, og dpkg linker til libc, så du kan heller ikke installere libc eller andre pakker, hvis libc er slettet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Peter Fjelstrup
Geografisk sted: Moldavien

Indlæg af Peter Fjelstrup »

'stopper i indkørslen' - når jeg lægger CloneZilla i diskdrevet og stater den, kører den vel totalt uafhængig af, hvad der i øvrigt er på HD? Denne CloneZilla har jeg brugt masser af gange.
Jeg var i gang med en 'save partition'.
Hvor kommer libc ind i billedet?
Jeg prøver lige at gøre det igen, så skal jeg sige dig, hvor nøjagtig den stopper.
Jeg mener det var i undersøgelsesfasen, lige inden den går i gang med at kopiere.

vh Peter
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Peter Fjelstrup skrev:'stopper i indkørslen' - når jeg lægger CloneZilla i diskdrevet og stater den, kører den vel totalt uafhængig af, hvad der i øvrigt er på HD? Denne CloneZilla har jeg brugt masser af gange.
Jeg var i gang med en 'save partition'.
Hvor kommer libc ind i billedet?
Jeg prøver lige at gøre det igen, så skal jeg sige dig, hvor nøjagtig den stopper.
Jeg mener det var i undersøgelsesfasen, lige inden den går i gang med at kopiere.

vh Peter

Det er en bug (fej) du skal fortælle om til Clonezilla. Jeg kan ikke hjælpe dig - kun Clonezilla udviklerne. Det er deres hovedpine at de har en alvorlig bug i deres software.

Libc kommer fra din fejlmeddelse, og jeg troede du havde været i Ubuntu, og lavet knas i den.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags