Er ikke helt sikker på jeg gør det korrekt..
Jeg åbner terminalen, skriver uck-remaster /home/spot/Skrivebord/ubuntu-10.04-desktop-amd64 og trykker enter, men så sker dette:
root@spot-desktop:~# uck-remaster /home/spot/Skrivebord/ubuntu-10.04-desktop-amd64
Ubuntu Customization Kit 2.0.12
Starting CD remastering on fre maj 21 06:31:15 CEST 2010
Customization dir=/home/spot/tmp/customization-scripts
Removing remastering root dir...
ISO remastering directory does not exists
root@spot-desktop:~#
Forstår ikke helt hvad jeg gør forkert..
Jeg har følgende kommandoer i "Ubuntu Customazition Kit":
Kode: Vælg alt
root@spot-desktop:~# man -k uck
tc-htb (8) - Hierarchy Token Bucket
tc-tbf (8) - Token Bucket Filter
uck-gui (1) - Ubuntu Customization Kit graphical user interface
uck-remaster (1) - Ubuntu Customization Kit main remastering backend script
uck-remaster-chroot-rootfs (1) - Ubuntu Customization Kit chroot helper script
uck-remaster-clean (1) - Ubuntu Customization Kit cleaning helper script
uck-remaster-finalize-alternate (1) - Ubuntu Customization Kit "alternate" IS...
uck-remaster-pack-initrd (1) - Ubuntu Customization Kit initrd packing script
uck-remaster-pack-iso (1) - Ubuntu Customization Kit ISO image packing script
uck-remaster-pack-rootfs (1) - Ubuntu Customization Kit rootfs packing script
uck-remaster-prepare-alternate (1) - Ubuntu Customization "alternate" images ...
uck-remaster-remove-win32-files (1) - Ubuntu Customization Kit windows files ...
uck-remaster-unpack-initrd (1) - Ubuntu Customization Kit initrd unpacking sc...
uck-remaster-unpack-iso (1) - Ubuntu Customization Kit ISO image unpacking sc...
uck-remaster-unpack-rootfs (1) - Ubuntu Customization Kit rootfs unpacking sc...
root@spot-desktop:~#
Er der nogen der er venlige at forklare mig skridt for skridt hvordan jeg laver min egen Ubuntu LIVE-CD?
Det jeg gerne vil, er at vælge hvilke sprog den skal have installeret som standard, og hvilket sprog den automatisk står på, og så vil jeg gerne kunne have mulighed for at tilføje pakker, enten via en pakkemanager eller via terminalen, helst begge dele hvis muligt? (Men det er vel kun muligt at bruge den grafiske pakkemanager UCK hvis man bruger programmet grafisk?)
Een anden ting, denne LIVE-CD som man selv kan ændre i, f.eks sørge for der er programmer inde som standard der normalt ikke er inde, f.eks GIMP som jo er blevet fjernet i 10.04 pga pladsmangel, vil disse programmer på ens custom LIVE-CD også være med hvis man vælger at installere fra denne LIVE-CD?
På forhånd tak.