Putty SSH

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
stoneplace
IRC nickname: stone47
Geografisk sted: Fredericia

Putty SSH

Indlæg af stoneplace »

Min Gamle UBUNTU 8.04 server her et problem!!!
logger på fra min windows med PUTTY ssh port22, som regel går det godt, men-
hver 5-6 gang når den ikke at blive færdig får lov til at skrive user og som regel pw. men prompten udebliver.
Jeg går ikælderen. her tænder skærmen ikke overhovedet intet reagerer andet end afbryderen efter 4 sec.
tænder igen alt ok indtil næste gang. Men det ville være rart at kunne stole på den sæt jeg ikke var her i huset.
tænker på om der kunne stå noget i en log fil.
hilsen Steen
emax

Re: Putty SSH

Indlæg af emax »

stoneplace skrev:Min Gamle UBUNTU 8.04 server her et problem!!!
logger på fra min windows med PUTTY ssh port22, som regel går det godt, men-
hver 5-6 gang når den ikke at blive færdig får lov til at skrive user og som regel pw. men prompten udebliver.
Jeg går ikælderen. her tænder skærmen ikke overhovedet intet reagerer andet end afbryderen efter 4 sec.
tænder igen alt ok indtil næste gang. Men det ville være rart at kunne stole på den sæt jeg ikke var her i huset.
tænker på om der kunne stå noget i en log fil.
hilsen Steen

Det _kan_ bare være din netværksforbindelse, der hoster midt i din connect, så taber du sådan set bare forbindelsen til serveren. Kan du ikke reconnecte? Eller pinge serveren, når din forbindelse staller?
Logs finder du i /var/logs/messages på en 8.04 så vidt jeg husker. Ellers lav en ls -latr /var/log/ så lister du efter time og nyeste/sidst rørte filer er nederst.

Mvh
Kim