Hvor blev de af?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Tommy Noerup
IRC nickname: Tommy
Geografisk sted: Valby

Hvor blev de af?

Indlæg af Tommy Noerup »

Som nu Ubuntu-bruger, er der altså en del man skal vænne sig til. Jeg har fx svært ved at finde rundt i programmerne.

Jeg har installeret Google Earth og et spil (puslespil)
Der står at programmerne er installeret, men hvar f..... er de henne?

Der står at de er i en mappe der hedder "hentede filer", men den kan jeg ikke finde.

Da jeg havde Windows, lagde nye programmer selv et ikon på skrivebordet. Men det sker ikke.

Det siges jo at der ikke er noget der hedder "dumme spørgsmål". Men det kan da godt være det her kandidere til betegnelsen?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvor blev de af?

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Prøv at gå ind i system->indstillinger->hovedmenu->internet og se om der er et flueben ud for google earth, spillet kan du tjekke under system->indstillinger->hovedmenu->spil eller system->indstillinger->hovedmenu->andre

I øvrigt kommer der ikke ikoner på skrivebordet, google earth ligger i programmer->internet og spil under programmer->spil
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

christian.arvai skrev:Hej

Prøv at gå ind i system->indstillinger->hovedmenu->internet og se om der er et flueben ud for google earth, spillet kan du tjekke under system->indstillinger->hovedmenu->spil eller system->indstillinger->hovedmenu->andre

I øvrigt kommer der ikke ikoner på skrivebordet, google earth ligger i programmer->internet og spil under programmer->spil

Hvis det er der de ligger, så er de der helt enkelt ikke.

I så fald skulle jeg måske omformulere spørgsmålet:
Hvordan får jeg Google Earth installeret?
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Hvis du ellers har fulgt denne guide: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Og som minimum været gennem trin 1-3, så skulle det være ganske enkelt.
Åben software-center fra menuen programmer. Søg på google earch - vælg installér.
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Når jeg har sat ind i terminalen, beder den om password. Jeg går ud fra det er samme password, som jeg taster ved opdateringer? Men der sker intet, når jeg taster det. Så står der jeg skal taste "Return". Er det det samme som "enter"?
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Den skulle bede dig om dit password når du indsætter teksten og taster ENTER. Du skal så taste dit password. Af sikkerhedsårsager kan du ikke se at du taster på skærmen, men det BLIVER registreret. Når du har tastet password afslutter du med ENTER.

Det du omtaler her er ikke en fejl ved ubuntu, men jeg kan da godt forstå hvis du ikke gider at lære et nyt operativsystem at kende. Men jeg synes selv det var mere end besværet værd - både økonomisk og sikkerhedsmæssig og med tiden synes jeg det er windows der er "svært" men det er selvfølgelig bare et spørgsmål om vane.