Andre "Newbies"?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Neological
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. mar 2010, 19:05
IRC nickname: Neological

Andre "Newbies"?

Indlæg af Neological »

Er der andre newbies der ude, der vil være med til at samarbejde omkring at udforske ubuntu/ubuntu server/ubuntu cloud? CLI herunder bash scripting og fuldstændig indeførsel i possix standarden.

Kender nogen evt. bøger om emnerne Er i også meget velkomne til at skrive det.

Kunne godt tænke mig at være med i en gruppe der samarbejder om at udforske grænser og muligheder i ubuntu Distribution 9.10 - 10.04. og i de nævnte udgaver(server, cloud, etc)

I eller du, er velkommen til, at kontakte mig på her på siden.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Andre "Newbies"?

Indlæg af Jimmyfj »

Det du tænker i retning af eksisterer allerede i form af div. LUGs, Linux User Groups. Find din egen LUG på denne side:

http://linux.dk/

Af bøger omkring emnerne kan du starte med at læse Andrew Tannenbaums bøger om operativsystemer. Dennis Ritchy har skrevet en bog om UNIX, som Linux ligner rigtig meget. UNIX er POSIX i en nøddeskal.

Længst vil du nok komme gennem en søgning på UNIX - The history, og The Linux history. Her vil du møde en lang række godt fortalte beretninger om begge systemer.

På google videos kan du søge efter filmen "Revolution OS" og The Coders (husker ikke lige titlen, men den dukker frem når du søger på den første. God Vind. Og du skal være velkommen til at kontakte mig via PM hvis det er en art "online studiegruppe" omkring emnerne du mener. Ideen er absolut tiltalende.

EDIT: Ikke at forglemme Ken Thompsons bog om programmeringssproget C.

/Jimmy
Senest rettet af Jimmyfj 17. maj 2010, 12:33, rettet i alt 1 gang.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Neological
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. mar 2010, 19:05
IRC nickname: Neological

Re: Andre "Newbies"?

Indlæg af Neological »

Hej jimmy.

Tak for materialet. En studie-gruppe er helt sikkert både attraktivt og interresant.

starter med at tage på biblioteket i eftermiddag, i håb om at komme et skridt videre ind på hvad det er jeg egentligt vil.

Mit mål er alt om linux. Jeg vil gerne om et par år kunne finde mig i stand til at kontrollere alle linux systemer via CLI og Possix.

Jeg vil starte med dine titler:)