Jeg har lige installeret 10.04 på henholdsvis en laptop (Lenovo T61) og en custom nyere stationær med NVIDIA kort og diverse nye lækkerier.
Vil bare lige sige at de begge kører upåklageligt.
Ingen driver problemer overhovedet. NVIDIA kørte fra jeg havde installeret de restricted drivers. Printer (HP F4210) installerede sig selv ved pluginn.
World of warcraft kører efter installation af WINE og ændring til GL
Vil bare lige smide mine positive erfaringer herinde, midt i alle problemerne.
Flere gode erfaringer
Erfaringer med 10.04
-
- Geografisk sted: Fredericia
Erfaringer med 10.04
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Erfaringer med 10.04
Jeg har også haft en fin install med 10.04/64 bit, at jeg så absolut ikke kunne leve med det lilla farvetema, er jo heldigvis noget man kan ændre på 1 minut, men jeg kunne heller ikke lide den gamle brune farve, så intet nyt på det område.
Det eneste problem jeg er rendt ind i, er at Skype ikke kunne installeres som tidligere via terminalen, men jeg fik den nemt installeret direkte fra deres hjemmeside, så det er kun et spørgsmål om at få det dobbelttjekket og ændre på lidt guides
Det eneste problem jeg er rendt ind i, er at Skype ikke kunne installeres som tidligere via terminalen, men jeg fik den nemt installeret direkte fra deres hjemmeside, så det er kun et spørgsmål om at få det dobbelttjekket og ændre på lidt guides
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Tre styk totalt fejlfri installationer hjemme hos mig også, hvoraf den ene, min egen maskine, har kørt Lucid siden Alpha 1. Samme maskine er nu klargjort til Macerick.
Blandt maskinerne er der to "no-name" maskiner, en baseret på Intel core2duo og en på AMD sempron. Begge kører fejlfrit.
Min bærbare HP Pavilion dv2000 med Intel Centrino core-duo CPU har jeg også installeret Ubuntu 10.04 på. Her fandt Ubuntu AL hardwaren og installerede det. Også det onboard trådløse netkort blev fundet uden fejl. Maskinen starter lynhurtigt op og er meget stabil.
Solstrålen er så, at jeg i sidste ugen fik installeret Ubuntu 10.04 på en kammerats Acer bærbare. Jeg kan ikke lige modelnummeret i hovedet, men den har et år eller tre på bagen. Ubuntu 9.04 og 9.10 kunne ikke finde hans trådløse onboard netkort, men da vi fik Lucid installeret fungerede alt efter hensigten.
Det er så fire maskiner, du ellers ikke ville have hørt om, var tråden her ikke blevet oprettet. Det hører jo til de mere sjældne tilfælde, at vi, her på forum, hører om de maskiner, hvor alt bare lykkes fra første genstart efter install. Men her er i hvert fald fire, som bare fungerer fejlfrit.
Blandt maskinerne er der to "no-name" maskiner, en baseret på Intel core2duo og en på AMD sempron. Begge kører fejlfrit.
Min bærbare HP Pavilion dv2000 med Intel Centrino core-duo CPU har jeg også installeret Ubuntu 10.04 på. Her fandt Ubuntu AL hardwaren og installerede det. Også det onboard trådløse netkort blev fundet uden fejl. Maskinen starter lynhurtigt op og er meget stabil.
Solstrålen er så, at jeg i sidste ugen fik installeret Ubuntu 10.04 på en kammerats Acer bærbare. Jeg kan ikke lige modelnummeret i hovedet, men den har et år eller tre på bagen. Ubuntu 9.04 og 9.10 kunne ikke finde hans trådløse onboard netkort, men da vi fik Lucid installeret fungerede alt efter hensigten.
Det er så fire maskiner, du ellers ikke ville have hørt om, var tråden her ikke blevet oprettet. Det hører jo til de mere sjældne tilfælde, at vi, her på forum, hører om de maskiner, hvor alt bare lykkes fra første genstart efter install. Men her er i hvert fald fire, som bare fungerer fejlfrit.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Kan supplere med 4 maskiner af forskellig alder og arkitektur. Nogle med Intel og nogle med Nvidia grafik kort.
Alle installeret færdig uden den store "nørd" eksamen "out off the box".
Eneste problem er, at firstclass client 10.009 ikke vil starte på min 64bit maskine.
stra
Alle installeret færdig uden den store "nørd" eksamen "out off the box".
Eneste problem er, at firstclass client 10.009 ikke vil starte på min 64bit maskine.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Jeg kan supplere med en 1 år gammel Asus bærbar og en 3 år gammel HP Pavillion bærbar (næsten). På HP'eren fryser tastatur og mus nogle gange, når min datter har set film i helskærm*. Ellers kører begge upåklageligt efter jeg opgav opdatering og valgte clean install
Mvh Bjørn
* Opretter lige en tråd om det i hardware
Mvh Bjørn
* Opretter lige en tråd om det i hardware
-
- Geografisk sted: Varde
Har en Fujitsu SiemensAmilo XI 1526 og den kører upåklageligt på 10.04, men har fin pudset lyden som på de forgående udgivelser.
Og så med Soundpartners script er der jo ikke noget nemmere end at indstallere alt hvad man ellers mangler for at få skidtet til at spille.
Og så med Soundpartners script er der jo ikke noget nemmere end at indstallere alt hvad man ellers mangler for at få skidtet til at spille.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
10.04 kører forrygende. Jeg har installere på en stationær uden problemer. Lubuntu 10.04 er installeret på eeepc 702 og nu kører den bedre end nogensinde (der er dog et eller andet med fn+volumen op/ned - men det er lidt ligegyldigt for mig). Desværre er jeg også stødt på en kernel regression ved brug af wifi rt2500 på en bærbar (har virket til og med 9.10): https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/539794
På trods af sidstnævnte har det været klart det bedste release til dato for mit vedkommende.
På trods af sidstnævnte har det været klart det bedste release til dato for mit vedkommende.