Har i nogle døde bundkort?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Har i nogle døde bundkort?

Indlæg af AJenbo »

Jeg roder for tiden med coreboot. Et er en linux relateret erstatning for BIOS.
Der for er jeg lidt på udkig efter bundkort og især eeprom/flash/BIOS chips. Chippen er ofte ok selv om selve bundkortet er defekt (kan sådan set også ske den anden vej rundt), så hvis i har noget som i ellers skulle til at smide ud må i gerne lige kontakte mig og se om i kan sende rom chippen til mig.

Hvis i har et bundkort hvor problemet ser ud til at være en dårlig BIOS vil jeg også gerne forsøge at hjælpe med at rede den og event sende en chips med en passende BIOS på.

Mvh Anders
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Har i nogle døde bundkort?

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Jeg roder for tiden med coreboot. Et er en linux relateret erstatning for BIOS.
Der for er jeg lidt på udkig efter bundkort og især eeprom/flash/BIOS chips. Chippen er ofte ok selv om selve bundkortet er defekt (kan sådan set også ske den anden vej rundt), så hvis i har noget som i ellers skulle til at smide ud må i gerne lige kontakte mig og se om i kan sende rom chippen til mig.

Hvis i har et bundkort hvor problemet ser ud til at være en dårlig BIOS vil jeg også gerne forsøge at hjælpe med at rede den og event sende en chips med en passende BIOS på.

Mvh Anders


Jeg plejer altid at gemme den slags, så jeg burde nok kunne hive en (512 Kbytes) Flash chip over i en ESD pose. Den jeg har er på mit ældste bundkort, og er placeret i en DIL sokkel, så den skulle være nem nok at fumle med i stedet for de !@&* SMD chips!
Du kan så få den ved det Lucid Live arrangement, som er udsat fra den 16. Maj 2010 (i morgen) til senere.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags