Hej alle garvede Linux hajer.
Jeg er helt ny her i universet, og har længe ville skifte til Ubuntu. For et par dage siden skete det så, og jeg er indtil videre fuldt ud tilfreds med systemet. Jeg har dog et problem som er, at jeg i skolen ikke kan undvære MS Office 2007 med den eftertragtede ligning funktion. Jeg har prøvet at installere Office via Wine, men funktionen virker ikke og programmet crasher. Jeg har ligeledes prøvet nogle alternativer som synes underlegen i forhold til funktionen i Office. Jeg er så gået over til VirtualBox og har emuleret Windows XP. Mit spørgsmål går så på, om jeg kan få virus på XP i den virtuelle box? Ikke fordi jeg er bange for at få virus på Linux, men mere for at skåne mine nederen Windows venner hvis jeg smider et USB-stik i min maskine for derefter at smitte dem. Hvis det altså er muligt, kan det så lade sig gøre at blokere for internetadgangen til den virtuelle box?, da jeg udelukkende skal bruge den til Word og derfor kan nøjes med internetadgang i Linux.
Mvh. og på forhånd tak
Claus
Kan man få virus i VirtualBox (WinXP) ?
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: Kan man få virus i VirtualBox (WinXP) ?
Selvfølgelig kan du få virus på din XP - den er ligeglad med om det er i VirtualBox den kører eller andre steder - den er lige sårbar.
Du kan deaktivere netkortet i Virtualbox settings, så burde den være afskåret fra det store "indernet".
Du kan deaktivere netkortet i Virtualbox settings, så burde den være afskåret fra det store "indernet".
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
Du behøver ikke VB for at køre officepakken. Den lette måde at gøre det på, er at installere Playonlinux, der kan du ved et par klik installere officepakken (og rigtig mange andre programmer), og det kører bare.
/Ole
/Ole
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Du kan, som tuxx siger, selvfølgelig sagtens få virus på xp. Til gengæld kan den ikke komme fra virtualbox og ind på linux, i hvert fald ikke hvis du ikke har sat delte mapper op.
(En) Indstilling til at slukke for netværkskortet finder du i virtualbox under opsætning-netværk- Fjern flueben i "aktivér netværkskort".
Du kan jo også installere AVG, AVIRA, AVAST eller hvad de hedder nu om dage.
(En) Indstilling til at slukke for netværkskortet finder du i virtualbox under opsætning-netværk- Fjern flueben i "aktivér netværkskort".
Du kan jo også installere AVG, AVIRA, AVAST eller hvad de hedder nu om dage.
-
Tak skal i have. Det var alt jeg skulle vide
Men virker ligning funktionen? Det ser ud til Playonlinux er baseret på Wine, som funktionen jo som sagt ikke virker ved.
schjiskywuzz skrev:Du behøver ikke VB for at køre officepakken. Den lette måde at gøre det på, er at installere Playonlinux, der kan du ved et par klik installere officepakken (og rigtig mange andre programmer), og det kører bare.
/Ole
Men virker ligning funktionen? Det ser ud til Playonlinux er baseret på Wine, som funktionen jo som sagt ikke virker ved.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Har du søgt i dette forum om du kan finde liningsfunktionen i openoffice?
http://www.oooforum.dk/index.php
stra
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Stra skrev:Har du søgt i dette forum om du kan finde liningsfunktionen i openoffice?
stra
Ved godt openoffice har en ganske udemærket ligningfunktion også, men ikke at kunne skrive ligningen er kun det halve problem. Den anden halvdel er, at jeg ikke kan åbne mine tidligere dokumenter fra de sidste to år samt åbne noter fra mine klassekammerater uden MS office 07. Men btw. så virker det hvis man installerer det gennem playonlinux schjiskywuzz, tak for tippet!