Hvordan fjerner jeg automount af drev/partitioner?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Wrelbyrd
IRC nickname: Wrelbyrd

Hvordan fjerner jeg automount af drev/partitioner?

Indlæg af Wrelbyrd »

Jeg har søgt og søgt, men kan simpelthen ikke finde nogen brugbare guides til hvordan jeg får stoppet 10.04 med at automounte mine partitioner/drev.

I 9.04 og 9.10 krævede Ubuntu automatisk mit password hver gang jeg skulle mounte et drev eller partition og det vil jeg gerne fortsætte med.

Jeg har prøvet at fjernet krydset i automount i gconf, men det virkede ikke.

Jeg har prøvet at ændre i fstab, men nu kan jeg hverken mounte/unmounte partitioner igen. Den siger at kun root kan gøre det.
Min tilføjede fstab kommando:

Kode: Vælg alt

# /dev/sda2 - Win7
UUID=26704D33704D0B4F /media/Win7 ntfs noauto 0 2

Nogen der kan hjælpe her?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvordan fjerner jeg automount af drev/partitioner?

Indlæg af lath »

Wrelbyrd skrev:Jeg har søgt og søgt, men kan simpelthen ikke finde nogen brugbare guides til hvordan jeg får stoppet 10.04 med at automounte mine partitioner/drev.

I 9.04 og 9.10 krævede Ubuntu automatisk mit password hver gang jeg skulle mounte et drev eller partition og det vil jeg gerne fortsætte med.

Jeg har prøvet at fjernet krydset i automount i gconf, men det virkede ikke.

Jeg har prøvet at ændre i fstab, men nu kan jeg hverken mounte/unmounte partitioner igen. Den siger at kun root kan gøre det.
Min tilføjede fstab kommando:

# /dev/sda2 - Win7
UUID=26704D33704D0B4F /media/Win7 ntfs noauto 0 2

Nogen der kan hjælpe her?

Hvis du vil blive afkrævet et kodeord, så skal du gøre det sådan at det kun er root der kan gøre det.
Så - du klager over at fundet en løsning?

Det du gerne vil - er det det her?:
Du mounter manuelt med

sudo mount -w -t ntfs -U 26704D33704D0B4F  /media/Win7 

Hvis du har mountet en partition manuelt skal du køre disse kommandoer før du lukker ned:

sync;sync;sudo umount /media/Win7

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags